Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort terminal til computer: Hvordan skaber man forbindelse?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er ved at udvikle noget software, som skal fungere som et kassesystem. Det er på en ganske almindelig computer systemet skal køre, hvor en dankort terminal så tilsluttes med USB. F.eks. en Ingenico terminal.

Mit spørgsmål er nu, om nogen ved, hvordan man kommunikerer med terminalen fra computeren? Altså starter transaktionen op osv.? Er der noget materiale på nettet, jeg har overset?

Måske sidder der en ekspert derude, der kan hjælpe mig?

Vh Audit

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Alt efter hvilken indløser terminalen har ( software mv. der er på ) så har du muligvis visse PCI krav du skal leve op til.

Det er med større sansynelighed noget som kræver godkendelse.

Man kommunikerer eks via IP eller via Seriel ( COM port / USB emulering )

Det kræver typisk du får lov hos dem du vil købe en terminal igennem at få deres SDK/API pakke til at gøre det.

Tilmeldt 11. Sep 12
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:

Hej,


Alt efter hvilken indløser terminalen har ( software mv. der er på ) så har du muligvis visse PCI krav du skal leve op til.

Det er med større sansynelighed noget som kræver godkendelse.

Man kommunikerer eks via IP eller via Seriel ( COM port / USB emulering )

Det kræver typisk du får lov hos dem du vil købe en terminal igennem at få deres SDK/API pakke til at gøre det.

Tak for hurtigt svar!

Det er ikke noget man kan kontakte nets om og få adgang til deres sdk mv? Eller hvem skal man gå til? Verifone?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan gå til NETS eller Verifone som er de primære i DK når man taler integration - der findes jo andre udbydere også - men så skal du gøre op med dig selv hvilke funktionalitet du forventer at lave og hvilke indløsnings muligheder du vil have. NETS tager eks. penge ( forholdsvist mange tusinde ) for at få godkendt din kasseintegration ( den skal også godkendes selvom du er vha. verifone )

Er det kun din egen lille butik så er det måske overkill og så kunne en goappfied integration måske være at overveje ( det er dog ingen dankort medmindre forbrugeren benytter mobilepay som betalingsmiddel )

/kasper

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke tekniker, men har brugt en lille fiks terminal som blev tilsluttet en bærbær når man skulle have penge på stedet.

Kortet blev sat i og pengene gik ind på den rigtige konto uden problemer.

Jeg mener det var denne terminal: www.izettle.com/dk/dankortterminal

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan normalt godt kommunikere mellem en kreditkort terminal, og en computer. Men hvordan det praecist foregaar afhaenger af hvilken kredit kort terminal du har. Saa hvis du allerede har en kreditkort terminal, skal du kontakte dem der har lavet den.

Hvis du ikke har koebt en kredit kort terminal endnu, vil jeg anbefale dig at starte med paa points terminaler med ethernet. De har et sdk som goer det noget nemmere at kommunikere med deres terminal fra Windows. (Og Linux saa vidt jeg husker).

Nu ved jeg ikke hvad du kalder en "almindelig computer" men hvis det er en computer der ikke er supported af deres sdk, saa vil jeg anbefale dig at starte med at finde en ny terminal udbyder, med et sdk der er supported :)

Point har publishered deres kommunikations protocol(https://www.scribd.com/document/254935998/3402) men basered paa min erfaring da jeg implementedere Android support for deres terminaler, vil jeg anbefale dig at bruge en platform der er supported af deres sdk, saa du ikke selv skal implementere deres LocalPaymentProtocol, og derefter godkendes af nets.

Ps: Det er nogle aar siden, jeg har arbejdet med dette dette, saa det kan godt vaere verdnen ser anderledes ud nu, men jeg vil stadig mene at en point terminal er et godt sted at starte.


Martin Tilsted

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 17. Feb 18
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg vil gerne åbne en butik,

Så jeg følger lige med,
Fordi, i stedet for at bruge mobilen, og izittle, så er jeg mere til computer og kort terminal,
Så håber du får det op og køre,

Og har du planer for hvilken platform det skal være på,
Mvh mads

Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Gammel tråd, jeg ved det... Men ...

Der burde være et marked for at en betalingsudbyder, Nets, epay, bambora eller lignende lavede en betalingsgateway-løsning.

Når man fra et simpelt API i en webshop kan rekvirere penge via Mobilepay, med en transaktionstid på under et par sekunder, burde det også være muligt at bede om penge fra en kortterminal, der er online. Så er det udbyderen af betalingsgatewayen der har ansvaret for kommunikationen, ikke den enkelte butik/udvikler.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)