Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer, men kan ikke få fat i leverandør?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg ønsker at importere en type vare fra de Asiatiske markeder (Japan og Kina) mhp. salg i Danmark.

Varerne er indenfor kategorien "samleobjekter" (tænk Magic kort, Pokemon, One Piece og den slags).

Producenten er et stort internationalt firma der laver forskellige typer produkter til forskellige markeder world wide og opererer normalt gennem lokale distributører.

Den officielle danske distributør fortalte da jeg kontaktede dem at de kun har noget at gøre med de produkter der er designet direkte til det Europæiske marked, men ønskede mig ellers held og lykke.

Den asiatiske producent svarer ikke på mine direkte henvendelser og det gør deres folk som jeg har prøvet at række ud til på LinkedIn heller ikke.

Hvad gør jeg her?

1. Jeg har kontakter på de lokale markeder i Asien der ville kunne købe varerne for mig og shippe dem til Danmark, men jeg er bange for hvad der ville ske når de rammer tolden uden officiel licens fra rettighedsejer og når rettighedsejer ikke har nogen lokal repræsentation i Danmark og den danske distributør siger at de ikke har med den type vare at gøre. 

2. Alternativt kan jeg se at der er danskere der sælger varerne privat gennem facebook og lign. Det er selvfølgelig ikke en holdbar leverandørsituation, men det kunne da være en start for at teste markedet af. Må mit firma godt købe fra private samlere her i Danmark mhp. videresalg eller ville der være krav om at jeg vidste præcis hvordan de privatpersoner jeg køber fra har fået dem ind i landet? (f.eks. om de har betalt told - varerne er toldbelagt med 2.7% ved import til EU)

3. Bliv ved med at prøve at række ud til producenten og hvis de ikke svarer så drop hele ideen? Det ville være frygteligt ærgerligt da jeg ved der er et nichemarked for den her type samleobjekter på det danske marked og jeg kan se at der er webshops der sælger producentens varer fra andre markeder end det Europæiske, men jeg ved ikke hvor de får varerne fra. Jeg ønsker at gøre tingene legit så det ikke skaber problemer længere nede ad vejen.

Jeg hører meget gerne til erfaringer eller andre gode indspark.

På forhånd tak,

Mvh

Esben

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)