Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Returret og ophørsudsalg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 24
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en webshop der lige nu kører ophørsudsalg inden den lukker helt ned (3 uger tilbage). I den forbindelse sender vi en del ekstra gaver med. Det vil sige, at hvis f.eks en kunde køber en håndcreme, så sender vi 2 med.

Det vi så har fundet ud af er, at en del af kunderne er ret utaknemmelige. Det er helt vanvittigt - er min personlige mening. Indtil videre har over 15 kunder forsøgt sig med følgende: De vil returnere deres varer - men kun den de har betalt for. Ikke den ekstra vare.

Det betyder, at hvis vi sender dem 2 ens varer med, så vil de returnere den ene og beholde den vi har sendt med som ekstra.

Det har så også haft den konsekvens, at vi har skrevet ind i vores handelsbetingelser, at ekstra produkter der sendes med - af samme produkttype - bedes sendes med retur.

Så en creme der normalt koster 119 kroner, kan de købe til 29 kroner. Som en god afslutning sender vi 2 af disse til en samlet værdi på 238 kroner.

Vi skriver både på fakturaen og på email, at der er sendt ekstra produkter med. Derudover tager vi billeder af pakkerne inden afsendelse.

Nu er det sådan, at udover de 15 der har forsøgt, at få gratis produkter, så har jeg modtaget yderligere 3 henvendelser i dag omkring returnering af produkter (læs: ekstraprodukter).

Det er altså ikke datovarer som udløber om 1, 2, 3 eller 6 måneder.

Nu til selve spørgsmålet: Hvordan er reglerne ift. returret under ophørsudsalg? Kan vi skrotte returretten helt under ophørsudsalg? I så fald - hvordan skal det tydeliggøres? Jeg kan tilsyneladende ikke selv Google mig frem til det :-)

På forhånd tak :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46950
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen undtagelse fra 14 dages returret - så du er nødt til at have shoppen inaktiv i en månedstid efter at have lukket for salget, så dine forpligtelser kan overholdes, helt som alle andre forpligelser der jo også kan være efter selve shoppen er lukket for salg
Du kan ikke finde link til det netop da der jo ikke er undtagelse, så du kan kun forholde dig til den generelle ufravigelige online returret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 24
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:51

Cookie - John Hannover:

Der er ingen undtagelse fra 14 dages returret - så du er nødt til at have shoppen inaktiv i en månedstid efter at have lukket for salget, så dine forpligtelser kan overholdes, helt som alle andre forpligelser der jo også kan være efter selve shoppen er lukket for salg
Du kan ikke finde link til det netop da der jo ikke er undtagelse, så du kan kun forholde dig til den generelle ufravigelige online returret

vh John Hannover

Tak John :-)

Jeg syntes bare, at have læst på et tidspunkt, at når der omhandlede ophørsudsalg, at man så kunne være frataget returretten. Men så må jeg nok bare droppe de gratis gaver - for jeg gider ikke bruge så lang tid på småting og folks grådige adfærd.

Tak for dit svar :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46950
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26

Yuppa:
så må jeg nok bare droppe de gratis gaver - for jeg gider ikke bruge så lang tid på småting og folks grådige adfærd.
ja de er ret utåleligt - drop dem eller gør klart at de skal returneres sammen med hovedproduktet hvis returret skal anvendes - men OM de så gør det og om de er besvær værd, sikkert ikke

Måske lavere priser helt generelt for at få tømt ud så godt som muligt er bedre - men så fra start for ellers retureneres det som blev købt for dyrt inden for 14 dgs fristen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)