Jeg har en hjemmeside, som ifølge flere forskellige speedtests kører rigtig godt. Men den er virkelig langsom, når man besøger den...
Derfor tog jeg en kopi af sitet og lagde det op på et andet domæne på et andet webhotel. Og det kører markant hurtigere, når man besøger det site.
Men i alle speedtests (ud over Lighthouse i Chrome), der er der en hel masse galt med kopien; f.eks. "ressourcer til blokering af gengivelse", "lazy loading på den største udfyldning af billedindhold", "manglende cachepolitik på statiske aktiver" og meget andet.
Ting, som jo også burde være et problem på originalsiden, hvis de virkelig er et problem...? Men på originalsiden, der er alle tests bare super glade - selvom den i virkeligheden er rigtig langsom. (KUN ved at gå i Chrome, taste F12 og gå under Lighthouse kan jeg få et andet resultat. Den kan godt se, at det nye site er hurtigere. Alle andre tests, jeg har prøvet, de brokker sig over en masse ting på kopien.)
Jeg vil jo vældig gerne have hjemmesiden over på et hurtigere webhotel. Men jeg er lidt bange for at smadre en rigtig god ranking på Google, fordi jeg pludselig ligger elendigt i speedtests...
Er der nogen, der kan komme med nogle kloge ord? Hvordan kan der være så stor forskel på tests og virkeligheden? Er det fordi, der er lang historik (20 år og mange besøgende) på det originale domæne?
(Det rigtige site ligger på altomhobby.dk, og kopien ligger på krearier.dk, hvis nogen gerne vil kigge på speedtest resultater.)
Der er mange faktorer der spiller ind og det handler sikkert om at du skal benytte plugins der passer til serveren og justere indstillingerne for webhotellet korrekt. Her tænker jeg på php version, php setting, cache m.m.. Hjemmesidens alder og historik har ingen betydning.
Det lyder ikke som en opgave du kan klare selv da det kræver en del teknisk viden. Det er ofte ikke en tidkrævende opgave men timeprisen kan være høj for denne type arbejde.
Alternativt kan du prøve at spørge Lukas fra https://hosting4real.net/ som leverer hosting i god kvalitet og han har tidligere været flink til at hjælpe nye kunder med flytning og konfiguration, så deres hjemmeside afvikles optimalt. Hvis det stadig er noget han gør uden at sende en stor regning, vil det sikkert være en god og billig løsning på dit problem.