Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger arbejde som webudvikler

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.


Mit navn er Daniel og er 19 år gammel, er blevet færdig uddannet som webudvikler i november 2022 med et flot 12 tal til eksammen.

Jeg leder efter et arbejde som front-end udvikler omkring Midtjylland da jeg bor i Viborg og har ikke nogen bil endnu.

Mit speciale er:
Html5, Css, JavaScript. Scss og React

Jeg har også lært dem her, men jeg er mindre god til dem:
MongoDB, TypeScript, ThreeJS, NodeJS, ExpressJS og meget mere.

Min Første Portfolio (Det skal lide siges at jeg prøvet sådan set bare at lave en solsystem med TheeJS uden sådan at se på nettet. Så det her er mere eller mindre mit eget design. Jeg har heller ikke optimeret det, så fx hver planet er et 4k billede.):

danielsvendsen.github.io/First_Portfolio/dist/

Min mors hjemmeside har jeg også lavet:
dingrønnefrisør.dk

Jeg kan bedst lide at skrive i Javascript da jeg synes det er et godt sprog.

I min fritid koder jeg også nogen gange i fx. Lua da jeg også kan lige at programmere spil.


Mvh:

Daniel Svendsen
Tilmeldt 24. Jan 23
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel

Først og fremmest så heddet det "Mit porfolio, mit tidligere arbejde, Hvad mine evner er" osv, der er ganske mange stavefejl.

Derudover, øvelse gør mester, fortsæt med at kode, det er ikke dumt det du har lavet, men lav dig et nyt portfolio der er lidt mere "standard" hvis jeg skulle ansætte dig ville jeg få stress af at skulle scrolle igennem din side 


Det du har lavet til din mor "dingrønnefrisør.dk" er ganske fint af en nybegynder :)

 


Webdesign blog

Tilmeldt 9. Jan 23
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Thomas:

Hej Daniel

Først og fremmest så heddet det "Mit porfolio, mit tidligere arbejde, Hvad mine evner er" osv, der er ganske mange stavefejl.

Derudover, øvelse gør mester, fortsæt med at kode, det er ikke dumt det du har lavet, men lav dig et nyt portfolio der er lidt mere "standard" hvis jeg skulle ansætte dig ville jeg få stress af at skulle scrolle igennem din side 



Det du har lavet til din mor "dingrønnefrisør.dk" er ganske fint af en nybegynder :)


 





Det undrer mig i dén grad, at du belærer ham om stavefejl. Det virker ikke just til, at grammatik er din stærke side heller. Sten, glashus og alt det der.
Tilmeldt 9. Jan 23
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Daniel

Nu er jeg måske en smule hård, men har du andet at vise frem?

Dit solsystem er egentlig rigtig fint, men du burde have gjort det responsive.

Din mors hjemmeside er sådan set også rigtig fin. Mit problem er lidt, at det er lavet i WordPress og Elementor. Det er ikke fordi, at det ligefrem fremviser dit programmeringsmæssige potentiale.

Nu skriver du, at du gerne vil arbejde som frontendudvikler. Derfor bør du måske overveje, at lave et nyt portfolio.

Du kan evt. skabe nogle redesigns eller konceptidéer af allerede kendte hjemmesider.

Alt held og lykke med det.
Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvemved:

Det undrer mig i dén grad, at du belærer ham om stavefejl. Det virker ikke just til, at grammatik er din stærke side heller. Sten, glashus og alt det der.

Nu er der relativt stor forskel på at lave et par komma- og punktumfejl end ikke at kende forskellen på "min" og "mit". Så det er nok ikke ligefrem at kaste med sten, vel

Tilmeldt 23. Jan 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg tænkte ik at jeg behøvde at skrive at jeg er ordblind men det kunne jeg selvfølgelige godt havde skrevet. Jeg kan da lige gå igang med at lave en portfolio der er en hjemmeside med nogen af de ting jeg har lavet evt min eksamensopgave

Tilmeldt 24. Jan 23
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg må indrømme jeg tænkte præcis det samme... :-)

/Mette
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel,

Tillykke med eksamen i november, nu kommer det sjove - arbejde :) Jeg vil godt give dig et par råd, baseret på mine egne erfaringer gennem mere end 20 år i branchen. 

Bestem dig for hvad du vil arbejde med. Er det websites (design af hjemmesider i eks. WordPress) eller webapps (webapplikationer som eks. Dinero eller Netflix) du vil arbejde med? Dit valg afgør i høj grad hvordan du fortsætter fremover.

Er det websites, så vil jeg anbefale at du kommer igang med at designe så mange som muligt. Se om venner, bekendte og familie skulle have et behov, og design evt. deres websites gratis (eller billigt) for at få en god portion referencer. 

Er det webapps du vil arbejde med, så er GitHub the king. Lav en masse sample code, nogle små projekter som viser hvad du kan, og læg dit arbejde på GitHub. Angrib evt. nogle typiske udfordringer frontend udviklere har, og vis hvordan disse kan løses - og open source dine projekter. Alt du laver skal på GitHub. At bidrage til open source projekter kan også være en super ide, det viser hvad du kan, og giver dig en del street credit i udviklerkredse.

Min personlige holdning er, at der er for begrænsede karrieremuligheder i websites. Som webudvikler er der langt større muligheder i webapps, både hvad angår antal af jobs, hvor spændende jobs der er og hvad man kan tjene i de forskellige jobs.

Jeg udviklede selv websites som freelancer for nogle år siden. Jeg kunne godt betale mig selv en ok løn, men det var ikke noget jeg blev rig af. Så skiftede jeg til at udvikle webapps og min karriere tog fart. Jeg har udviklet webapps som er blevet brugt at virksomheder som Google, Intel og Disney, har i dag en rigtig god løn, og kører en fabriksny Porsche 911 til hverdag. For mig er det forskellen mellem at udvikle websites og webapps.

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas:

Hvemved:

Det undrer mig i dén grad, at du belærer ham om stavefejl. Det virker ikke just til, at grammatik er din stærke side heller. Sten, glashus og alt det der.

Nu er der relativt stor forskel på at lave et par komma- og punktumfejl end ikke at kende forskellen på "min" og "mit". Så det er nok ikke ligefrem at kaste med sten, vel

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=portfolio

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)