Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man "prale" med på sin hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har igennem de sidste par år drevet et savværk på Sjælland (Haslev Savværk)

Jeg er så småt igang med at lave hjemmeside dertil og har nogle forespørgsler hertil.

Vi har solgt træ og tømmer til mange forskellige kunder og projekter, heriblandt har vi levet tømmer til rekvisitter til serien Carmen curlers og nogle julekalender på DR.

Mit spørgsmål er om dette er noget jeg må fremhæve/"prale med" på min hjemmeside uden at have nogen belæg for det er rigtigt? og kan man evt komme ind i noget strid hvis man gør uden at have deres accept?

Håber i kan hjælpe.

Mads

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

har du ikke faktura fra dem , belæg hvis man har det burde hvad jeg ved også have dokumentation, men ved jo ikke hvad står på de faktura , men hvis står på siden noget kan du kontakte dem om må skrive det på din side 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det ville ikke være ulovligt hvis ikke der står noget i aftalen, og så længe du ikke bruger deres logotyper og andet- men blot har det som en tekst MEN - jeg ville aldrig gøre det uden aftale. Det KUNNE være sådan, at de ikke ville at konkurrenten kendte deres arbejdsmetoder og leverandører osv - så jeg ville altid få skriftligt OK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er flere ting i dette.

1. Det lovgivningsmæssige.

Sørg for at have accept fra dem du benytter som testimonials på din side.
Dette uanset om du benytter deres logo eller blot fremhæver dem som samarbejdspartner eller fortæller om projekter.
Så er du på sikker grund uanset hvad.
Og på skrift tak.

2. Det moralske etiske.

Ingen bryder sig om en pralrøv.
Hvis det kontent/testemonial du laver kan blive opfattet som pral, så lad være.
Den går måske på sjælland, men vest på er det rent no go.

Den kloge måde at gribe det an på, er at benytte samarbejdspartners logo i en slider med URL link til deres side.
Det er godt for din udgående linkbuilding og hvis du i en aftale med en samarbejdspartner kan få backlink, så elsker Google dig.

Brug dine projekter som Single Blog post på din side.
Det skaber trafik og rigtig god SEO værdi.
Her kan du så samtidig sørge for at disse blogs med projekter også benyttes på dine sociale medier med link ind på din webside.
Husk at # tagge din virksomheder du har haft projekter for på dine SOME

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Det ville ikke være ulovligt hvis ikke der står noget i aftalen, og så længe du ikke bruger deres logotyper og andet- men blot har det som en tekst MEN - jeg ville aldrig gøre det uden aftale. Det KUNNE være sådan, at de ikke ville at konkurrenten kendte deres arbejdsmetoder og leverandører osv - så jeg ville altid få skriftligt OK

vh John Hannover

Det vil være et brud på markedsføringslovens §23, stk 2 at bruge information om hvem dine kunder bruger som leverandører - selvom det er dig. Det er en forretningshemmelighed der er beskyttet i mindst 3 år!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:
markedsføringslovens §23, stk 2
jeg er ikke sikker på du har ret - du har helt ret i, at jeg ikke må videregive at brugsen handler med xx og yy hvis jeg har fået den info - men jeg er ikke enig i paragraffen kan bruges til at stoppe DIG i at fortælle hvem du leverer til - uden naturligvis som videre i paragraffen give tegninger osv. 
jeg er dog ikke stensikker, men ret sikker på den går på, at du ikke må afsløre noget du i et arbejdsforhold er bekendt med men ikke på, at du ikke selv må beskrive hvem dine kunder har været, uden at bruge deres logotype eller andet. 

Vi må lige se om en dygtig jurist vil mene 23 2 kan bruges mod at fortælle om EGNE kunder - Det ville jo betyder, at en vinduespudser ikke må fortælle konen eller fodboldvenner, at han har fået et eller andet stort glashus ind som kunde - hvis DET var nok til forretningshemmelighed? Sikker er jeg IKKE

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:
markedsføringslovens §23, stk 2
jeg er ikke sikker på du har ret - du har helt ret i, at jeg ikke må videregive at brugsen handler med xx og yy hvis jeg har fået den info - men jeg er ikke enig i paragraffen kan bruges til at stoppe DIG i at fortælle hvem du leverer til - uden naturligvis som videre i paragraffen give tegninger osv. 
jeg er dog ikke stensikker, men ret sikker på den går på, at du ikke må afsløre noget du i et arbejdsforhold er bekendt med men ikke på, at du ikke selv må beskrive hvem dine kunder har været, uden at bruge deres logotype eller andet. 

Vi må lige se om en dygtig jurist vil mene 23 2 kan bruges mod at fortælle om EGNE kunder - Det ville jo betyder, at en vinduespudser ikke må fortælle konen eller fodboldvenner, at han har fået et eller andet stort glashus ind som kunde - hvis DET var nok til forretningshemmelighed? Sikker er jeg IKKE

vh John Hannover

Ny lov om forretningshemmeligheder

Pr. 9. juni 2018 trådte lov om forretningshemmeligheder i kraft. Loven skal styrke virksomhedernes mulighed for at beskytte forretningshemmeligheder og indeholder både nye bestemmelser og en uddybelse af allerede eksisterende lovgivning.

Den nye lov definerer begrebet forretningshemmeligheder og giver virksomhederne en lettere adgang til at få nedlagt forbud og påbud, samt øget mulighed for økonomiske kompensation.

En forretningshemmelighed er:

  • oplysninger der ikke er almindelig kendt eller tilgængelige blandt dem, der normalt beskæftiger sig med typen af oplysninger,
  • oplysninger der har handelsværdi, fordi de er hemmelige,
  • og oplysninger, der er blevet forsøgt holdt hemmelige af den person, der lovligt kontrollerer oplysningerne.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

En forretningshemmelighed er:

  • oplysninger der ikke er almindelig kendt eller tilgængelige blandt dem, der normalt beskæftiger sig med typen af oplysninger,
  • oplysninger der har handelsværdi, fordi de er hemmelige,
  • og oplysninger, der er blevet forsøgt holdt hemmelige af den person, der lovligt kontrollerer oplysningerne.


jeg ved det men mener ikke selve det at du har udført arbejde for vil blive dømt som hemmelighed. Loven omfatter i et og samme ansatte og hvervsgivere - og helt som du må sige alle de steder du har været ansat, vil du også som firma have ret til at fortælle om dine kunder - 

Samme årsag må B2B også anmelde i f.eks trustpilot, hvor de jo i høj grad fortæller der har været samhandel

Du skal se de tre punkter sammen før der dømmes noget ud fra den paragraf - og har man fået besked, som leverandør, om noget er fortroligt, så er det det - men du må godt fortælle hvilke firmaer du gennem år har været leverandør hos er min (og dem jeg lige har kunne tale med om det) klare opfattelse  - men kan du finde en sag der er ført til dom, læser jeg den gerne
Du kan også se § 3 stk 2 og 3 - + § 4 - der skal meget til dom for den slags Forslag til Lov om forretningshemmeligheder (retsinformation.dk) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gibraltar
Tilmeldt 21. Mar 23
Indlæg ialt: 20
Fra  TakeMarket Ltd Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
At begynde med at lyve er aldrig et godt fundament til at starte en kunderelation.
Men det burde jo sige sige selv ikke?
Tilmeldt 9. Jan 23
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:
At begynde med at lyve er aldrig et godt fundament til at starte en kunderelation.
Men det burde jo sige sige selv ikke?

Hvem lyver i den her tråd?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)