Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger købeloven?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Apr 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en vare online af en virksomhed, som sælger secondhand.

Jeg vil gerne returnere varen og er godt klar over, at jeg har ret til at returnere inden for 14 dage. MEN har jeg også ret til at få mine penge tilbage inkl min porto?

Beløbet det omhandler er 299,- plus porto på 49,-

Nogen som kan hjælpe? :-)

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det du betalte for at få pakken inkl forsendelse skal du have retur. Hjemmesiden kan derimod godt lade fremgå, at du selv skal betale returporto -det er ret almindeligt ligesom du reelt ikke bare kan lade den gå retur uden at hente, det vil også kunne tabe dig rettigheder.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Sep 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

..også selvom webshoppen skriver sådan her i deres betingelser; Ved onlinekøb via webshoppen gælder 14 dages returret udelukkende til andre varer eller tilgodebevis, da (shoppens navn) defineres som loppesupermarked?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en butik du har handlet med vil der være 14 dages fuld returret. Det er lidt uklart om det er noget ala dba.dk hvor det er privat til privat. Men hvis pengene er betalt til platformen kan jeg ikke se andet end at det er et forbrugerkøb, og så skal du kunne få pengene retur.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
Hvis det er en butik du har handlet med vil der være 14 dages fuld returret.

Kun hvis der er tale om en webshop. I fysiske butikker er der ingen returret. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Sep 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er købt ved en webshop som er cvr registreret. De har både en fysisk butik, hvor de sælger tøj på kommision samt på webshop. Jeg har købt en vare på webshoppen. De skriver nemlig bare, at da det betragtes som et loppemarked, giver de kun tilgodebevis eller gavekort på beløbet. Jeg mener bare ikke det er helt rigtigt -men er samtidig i tvivl

Det er ikke købt af privatperson -ej heller på dba

Jeg ved ikke om jeg må indsætte link til webshoppen, derfor har jeg ikke gjort det?

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har som udgangspunkt ikke returret hvis der er tale om et loppemarked, hvor en privatperson har lejet en stand/bord/reol og det tydeligt fremgår at du handler med en privatperson.

Hvis sælger er erhvervsdrivende eller den reelle sælger er loppemarkedet, har du 14 dages fuld returret når du har handlet online.

Hvis loppemarkedet har opkrævet moms har du handlet med en virksomhed og dermed fuld returret.

Da det ikke er en name and shame tråd, men derimod et spørgsmål om forbrugerrettigheder, kan jeg ikke forstille mig der er noget galt i at nævne virksomhedens navn eller indsætte et link. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Sep 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på denne webshop, jeg har handlet : shopdejavu.dk

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det springende punkt her er om loppebutikken deltager i salget ved at tage billeder, beskrive varen og oprette den i webshoppen.

Og det vil jeg gætte på er tilfældet her, da de billeder jeg har set er taget på nøjagtig samme måde (hængt på et spejl).

I så fald har du fuld returret og skal have det fulde beløb udbetalt.

Du kan henvise til afsnittet formidlet køb i følgende:

https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerguides/brugte-varer/er-saelgeren-en-virksomhed-eller-en-privatperson/ 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)