Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støtteordninger - funding/støttepuljer fra offentlige midler - Årsstillinger - Benspænd ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder efter et møde med et Kommunalt Erhvervshus, i en besynderlig situation.
Vores lille (8mdr. gamle) firma vil skalere op og søger assistance gennem de etablerede institutioner
(Erhvervshuset, Væksthuset, mv.), til ansatte, produktions optimering, erhvervsfremstød i udland, osv.
Alle bakker 100% op omkring konceptet og mener at vi bare skal søge midler...så vil vi få,
vi rammer samtlige parametre for hvordan "de" helst mener det skal se ud.

...men for at søge offentlige midler SKAL man have min.2 (helst 3) "Årsstillinger" i virksomheden, 
og hver årsstilling skal, som min., trække 150.000.- ud pr. år. 
Vi er en opstartsvirksomhed, med kæmpe vækstpotentiale og har fra start været meget enige om at der ikke
skal trækkes penge ud af firmaet, alt skal blive og understøtte drift,  vækst og udvikling.
Så nu står vi og skal trække penge ud, som vil begrænse vores muligheder for vækst, for at kunne søge
midler til vækst... absurd og skørt. Konsulenterne var meget direkte omkring Årsstillinger, har man ikke registreret dem,
bliver ansøgningerne ikke læst.

Er der nogen der har erfaring med lignede situation, det er benspænd af den dumme skuffe :-))

vh
M

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det handler om at de der søger skal have en vis seriøsitet og livsforløb, og her ham man indlagt, at de skal vise driften ved mindst 3 ansatte - Det giver fin fornuft for mig, ellers ville disse midler ofte bare ryge ned i et sort hul

Der findes div støtter til helt nystartede men dem du leder i, kræver ansatte, og ja - det støtter jeg op om, vi kan ikke bare skyde løs med midler til alle ideer - og så opkræve yderligere skatter til disse udbetalinger

Erhvervsstøtte er mange gange blot konkurrenceforvridende - der uddeles 42 mia - et helt vildt tal og man regner med  mindst 15 mia uddeles årligt i blinde 

Jeg hører til dem der mener vi skal skære meget af den støtte helt væk og i stedet sænke selskabsskatten for alle 

(og jeg forstår DU som søger synes det er surt ikke at kunne få)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar, vi er helt enige en del af vejen :)
Der uddeles alt for ofte til ikke bæredygtige koncepter.
i vores tilfælde dog lidt anderledes, vi har ingen gæld, har (lille) overstud
fra dag 1. og har fuld back-up fra div. off. inst. som alle er med på konceptet.
Så for at få snablen i kagedåsen skal vi ændre en ellers fungerende strategi for at 
følge en overordnet vedtægt, med de enorme resourser "de" sider med, burde der være
spillerum for fleksibilitet, der hvor det giver mening. Måske det i grunden er kærnen af problematikken
ved puljefordelinger, det handler mere om at følge formlen end at "de" fanger de gode koncepter der kommer forbi, og såtter ind der.
Slutnote... jeg har rigtigt ofte i mine termsheet fra (seed) investorer haft krav om at founders ikke trækker penge ud, (primært i udlandet, har kun lavet få startup i DK). Så ideen om årsstillinger i startups er (i min optik) lidt ude af tridt med virkeligheden.

anway... tak for input og interessen :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)