Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mit ApS leje eget sommerhus?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.
Har et sommerhus som jeg udelukkende bruger til arbejde. Har indrettet hele sommerhuset til kontor, og alle udgifter hertil er pga brug til arbejde.
Kan jeg leje det ud til mit ApS, betale strøm og varme mm fra ApS samt evt tage husleje ?
- H

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Et sommerhus må som udgangspunkt ikke benyttes til erhverv. Der er dog den undtagelse at hvis sommerhuset lovligt har været brugt til erhverv før 1999 må man forsætte med at benytte det til erhverv, men denne ret bortfalder hvis sommerhus ikke har været brugt til erhverv i 3 år.

Hvis du ikke lovligt kan benytte sommerhuset til erhverv, kan du heller ikke udleje det lovligt til dit ApS.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal garanteret regne med at SKAT vil være mere end meget skeptiske overfor at du ikke bruger sommerhuset privat. Normalt må man slet ikke bruge sommerhuse til erhverv og så må du heller ikke leje det ud til erhverv

Du kan så heller ikke få nogen større fordel - da udlejning til erhverv er skattepligtig for udlejer uden bundfradrag når det er til erhverv

Jeg tror som sagt ikke et sekund på skat godkender et sommerhus som erhverv, men var det ET værelse i privaten - indrettet så det kun ligner erhverv uden private ting og uden rummet tjener til gemmegang til øvrige hus - så kan man få fradrag for husets skatter og det konkrete varmeforbrug til det areal. Strøm og varme til helt sommerhus er jeg sikker på du kan opgive, men OM du skriver til SKAT som indlogget under kommunikation, så kan du jo høre, om du kan trække strøm til enkelt rum fra efter bimåler - du får aldrig OK til et helt sommerhus som jo generelt ofte også skal stå opvarmet i alle fald

Sommerhuse i DK må ikke drives som erhverv - og kan som heller ikke sælges til dit ApS da selskaber som udgangspunkt ikke må¨eje sommerhuse

Få dog et eksternt lejemål tæt på privaten, det kan du trække fra

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar!
Nu er jeg så "heldig" at sommerhuset faktisk er et 1-værelses sommerhus...
Hvis jeg nu rykker ApS adresse til sommerhuset, og betaler med strømmen med ApS .. Kunne det gå?
- H

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Halovin:

Tak for svar!
Nu er jeg så "heldig" at sommerhuset faktisk er et 1-værelses sommerhus...
Hvis jeg nu rykker ApS adresse til sommerhuset, og betaler med strømmen med ApS .. Kunne det gå?
- H

Nej. Du må ikke benytte sommerhuset til erhverv. 

Du har tydeligvis misforstået John's svar, hvor han omtaler brugen af et værelse i en helårbolig.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)