Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed opsætter din web firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et firma, som opsætter min hjemmeside, og jeg er kommet i godt konflikt med dem, og vil høre hvad i vil sige jeg kan gøre.

de har givet mig et bud på 25.000 kr inkl moms, for 2 år, med website, hostning og fri support til at redigere på min hjemmeside.
Men her kommer der så mange ting ind over som jeg ikke er tilfreds med.

De bruger Wordpress, dette er ikke problemet.
1. Designet de har sat op nu, har de brugt max 2 timer på at sætte op. Der er bedt om et par ændringer som max tager 30 min at sætte op.
2. jeg får ikke lov til at få fuld Admin adgang til min egen hjemmeside. Her skal jeg så betale 2000 kr.???? For noget jeg ejer????
3. ud fra mit syn vil de have små 10/12.000 kr pr time, for det arbejde de allerede har lavet for min web firma. Samt ingen Admin adgang, blot en bruger som har ret til at lave tekst på siden.

Ikke nok de har brugt 2 timer på siden, har det taget dem 2 uger, for at lave siden, og den gang jeg startet op, sagde hele virksomheden til mig, at deres programmører allerede var igang med at lave på hjemmesiden. Så jeg tænker blot allerede igang fra dag et, men tager 2 uger at få gjort 2 timer.? - Mit produkt er endnu ikke kommet ud endnu, og de har endnu ikke fået adgang til mit domæne endnu, jeg har blot betalt et starts beløb som er 4000+moms. og en aftale på 2 år.

Herefter skal jeg så betale 5000 kr hver 3 mdr, for SEO.

Har jeg ret til at bryde aftalen for alle disse dårlige oplevelser jeg har fået på 2 uger, som virksoimhed? Eller har i noget jeg kan gøre for at bryde aftalen, for jeg ønsker ikke et så useriøst firma, som tørre røven på uviden folk, og jeg er så ikke en af dem, derfor jeg har jagtet dem for deres uprofessionel arbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Madsls

Der er jo altid to sider af sammen sag, dog vil jeg ikke tage siden. men der er jo alt efter hvad din aftale (kontrakt) lyder., kan du jo vælge at flytte din hjemmeside til anden udbyder og installer wp på ny og her kan du jo så begynde at lave den hjemmeside som du siger ikke tager mere en bare et par timer. 

og med et er du køre uden deres kontrol. dog er det ikke sikker du kan slippe for at betale til dem. 

men du skulle i løbet af en dag eller to være oppe og køre på en billiger løsning.. 

når det kommer til seo er der en del arbejder i det som kan koste.. 

med hensyn til om du kan bryde aftale kan jeg ikke udtale da jeg ikke kender den aftale du har indgåde. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsls:
Har jeg ret til at bryde aftalen for alle disse dårlige oplevelser jeg har fået på 2 uger, som virksoimhed? Eller har i noget jeg kan gøre for at bryde aftalen, for jeg ønsker ikke et så useriøst firma, som tørre røven på uviden folk, og jeg er så ikke en af dem, derfor jeg har jagtet dem for deres uprofessionel arbejde.

Begge parter har pligt til at overholde aftalen. Du kan hæve den ensidigt hvis du mener de ikke har leveret det aftalte, men det er ikke risikofrit. Så læs aftalen grundigt og vend det evt. med en advokat.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit domæne har de ikke fået fingerne i endnu, pt bruger de bare et domæne de sætter op, og spøger mig om jeg er tilfreds, har vendt siden med flere, og de siger det er et template de har brugt og det har ikke taget mere en et par timer at sætte op, så jeg er ikke alene om vuderingen. Ergo de har ikke leveret produktet som aftalt. Samt jeg er heller ikke tilfreds.

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg holder gerne aftale, så længe det er seriøst, men ud fra det jeg har set, har jeg ikke set noget seriøst endnu, blot amatør opsættelse, som jeg selv kan gøre, og et arbejde på blot 2 timer, som de har brugt 2 uger på at få udkast på.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Madsls:
Har jeg ret til at bryde aftalen for alle disse dårlige oplevelser jeg har fået på 2 uger, som virksoimhed? Eller har i noget jeg kan gøre for at bryde aftalen, for jeg ønsker ikke et så useriøst firma, som tørre røven på uviden folk, og jeg er så ikke en af dem, derfor jeg har jagtet dem for deres uprofessionel arbejde.

Du bør starte med at gennemlæse den aftale som i har indgået.

Det vil sige både kontrakt og handelsbetingelser. Og holde det op imod hvad der er aftalt der skal laves.

Det skal være meget slemt før du kan bryde kontrakten.

Admin adgang er ikke en selvfølge, når der er tale om en hosted løsning.

Forsinket levering er ofte ikke nok til at ophæve købet. Og slet ikke efter 2 uger.

Du skriver de 20.000 kr. er en samlet pris som indholder både design, opsætning, hosting og support, så du vil aldrig kunne kræve webdesign og opsætning for 20000 kr.

Hvis prisen for hvert enkelt del af aftalen ikke er udspecificeret, kan det du reelt har betalt for design være et lille beløb.

Hvis deres timepris f.eks. er 800 kr. for support eller deres normale hostingpris er 10.000 kr., så vil de altid kunne argumentere for at dette udgør en stor del af prisen.

Der er desværre en del platugler med dygtige sælger, som benytter sig af at køber ikke sætter sig ind i aftalen og læser alt med små. De sælger typisk  2-3 årige aftaler, hvor du som erhvervskunde ikke får ret meget og ikke kan komme ud af kontrakten.

I nogle af disse aftaler har du som køber ikke ejendomsret til hjemmesiden.

Du havde været bedre stillet som forbruger, men når der er tale om b2b har du ikke samme beskyttelse.

Jeg vil gætte på at du måske kan forhandle dig ud aftalen, hvor du betaler X beløb for at blive løst fra kontrakten.

Men hvis du har indgået en kontrakt med en af de brodne kar, så skal du forvente at være bundet til at betale en høj pris for meget lidt hjemmeside og SEO.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Madsls:
De bruger Wordpress, dette er ikke problemet.
1. Designet de har sat op nu, har de brugt max 2 timer på at sætte op. Der er bedt om et par ændringer som max tager 30 min at sætte op.
2. jeg får ikke lov til at få fuld Admin adgang til min egen hjemmeside. Her skal jeg så betale 2000 kr.???? For noget jeg ejer????
3. ud fra mit syn vil de have små 10/12.000 kr pr time, for det arbejde de allerede har lavet for min web firma. Samt ingen Admin adgang, blot en bruger som har ret til at lave tekst på siden.

Ikke nok de har brugt 2 timer på siden, har det taget dem 2 uger, for at lave siden, og den gang jeg startet op, sagde hele virksomheden til mig, at deres programmører allerede var igang med at lave på hjemmesiden. Så jeg tænker blot allerede igang fra dag et, men tager 2 uger at få gjort 2 timer.? - Mit produkt er endnu ikke kommet ud endnu, og de har endnu ikke fået adgang til mit domæne endnu, jeg har blot betalt et starts beløb som er 4000+moms. og en aftale på 2 år.

Herefter skal jeg så betale 5000 kr hver 3 mdr, for SEO.

Har jeg ret til at bryde aftalen for alle disse dårlige oplevelser jeg har fået på 2 uger, som virksoimhed?

Det kan ingen vide - du kan jo altid vælge at nægte at betale noget og finde en anden, men de kan jo også kræve at du betaler efter hvad der er aftalt, om det så var en dårlig aftale for dig - så kan den ende i retten hvor du sikkert kommer af med en del af betalingen + advokatomkostninger,  med mindre du vil være selvmøder/selvmorder i sådan en sag.

Wordpress ikke et problem og det er jo godt, med mindre der står de ikke må det


1 Hvor lang tid de har brugt på design er jo en dommer helt ligeglad med - står der noget noget i aftalen der gør, at de IKKE kunne skulle gøre det på 2 timer?

2 Står der noget i aftalen om hvem der har adm. ret under udarbejdelsen og siden - ellers er en dommer jo heller ikke så interesseret i det.

3 - du regner ud de får 10000-12.000 per time ud af aftalen, men igen er retten da ligeglad med det-  alt afhænger af, om du kan vise klart og tydeligt de har brudt med det som står på skrift

5.000 per måned i SEO - det er der vel en del der giver og er glade, men igen afhænger det jo af hvad der er aftalt. Har de solgt dig noget elastik i metermål og du har accepteret det, så vil retten heller ikke der give dig medhold - så skal det være stå tykt at du er blevet svindlet, men i B2B med aftalefrihed, så afhænger ALT af om du kan bevise DE har brudt aftalen så groft, at du nu kan ophæve den

Ellers, og specielt hvis de har flere økonomiske muskler end du har, så kan du både tabe i retten og skulle betale og så nu en langt række omkostninger oveni

Jeg ville få en jurist til at vejlede om HVAD du skal skrive til dem, hvis du vil ud af dette, og slet ikke vove mig ud i det selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha det lyder da ikke som et rart firma. Og meget kringlet.

Men ja, som alle de andre. Læs aftalen grundigt igennem og se om du kan komme hurtigt ud.

Ikke sjovt at se der bliver nølet med ens ting og man selv godt ved hvordan det burde laves.

Det er jo ikke altid man køber sig til det fordi man ikke selv kan, men man rener bare med andre kan gøre det hurtigere, flottere, så nu de bliver betalt for det og har erfaring med det. 

Jeg kan også selv kode websites og bygge seo og alt det dér.

Men jeg har godt nok været glad for support osv fra Dandomain og Online Plus.

Det kan godt være hjemmesiderne ikke er af den fedeste kali, men det er nemt og sikkert og ingen åndsvage uigennemskuelige priser der pludselig popper op.

Til gengæld fatter jeg ikke hvorfor ingen af vores produktfotos kan få alt-tekst på, total øv for SEO.... men det er kun i den type shop vi har.

Så hold øjnene åbne for hvad det hele kan. 

Er det for godt til at være sandt - så er det for godt til at være sandt.
Hvis et firma er godt og sundt vil de have mulighed for at du kan sige det op rimelig hurtigt. 

Hvis du allerede har bøvl med dem nu, har du så råd til at beholde dem i... ja bare et år før de har tømt din kasse for bare udvikler småting der skal rettes, fordi de ikke har lavet det ordentligt fra start.


Håber du finder en løsning og kommer smertefrit ud derfra.

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)