Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe privat og sælge privat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Jeg har mulighed for at købe et læs træpiller hjem ,for at hjælpe min familie. Kan jeg købe dette læs privat og sælge det privat til min familie.

Jeg skal ikke tjene noget på det, har bare mulighed for at hjælpe, skal jeg betale moms og indberette noget når der ikke er noget moms eller overskud at indberette.

Vh Rk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger for over 50.000 kr på nogen 12 mdr periode, så skal du momsregistreres helt uafhængig af overskud eller ej

Under 50 t skal du føre nøje regnskab og kan købe fra EU (uden for kræver importreg og CVR) og hvis det viser, at du køber og sælger til samme pris, så er der ikke et overskud til skat, men det skal være under de 50 t på alle 12 mdr perioder

Du køber så med normale momsregler = betaler moms som privat og sælger så bare uden moms til samme samlede pris

jeg kender ikke til evt punktafgift på visse træpille produkter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det selvfølgelig mere med et læs træpiller... Men er det meget anderledes end hvis man går i eksempelvis Power og køber et tv for sin mor og får pengene af hende når man har sat det op hos hende. Eller andet man køber for andre og har privat udlæg for?

Man køber jo ikke med videresalg for øje, og deraf virksomhed. Men bare privat udlæg, selvom det måske med et læs træpiller er lidt stort beløb med privat udlæg, men hvis ingen avance og bare udlæg og samlet indkøb ser jeg det på ingen måde som virksomhed.... 

Sådan tolker jeg hvert fald spørgers spørgsmål. Kan være jeg tolker det for let?

Tilmeldt 30. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakkede med skat, og de havde forskellige svar. Så de ville drøfte det og ringe tilbage.

En sagde at Så længe jeg ikke havde overskud, var der intet at betale skat af.

En sagde at når jeg overstiger 50000 skal jeg momsregistrere og sende faktura ud.

Men venter på svar fra dem og se hvad de kommer frem til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

RK Montering:

Snakkede med skat, og de havde forskellige svar. Så de ville drøfte det og ringe tilbage.

En sagde at Så længe jeg ikke havde overskud, var der intet at betale skat af.

En sagde at når jeg overstiger 50000 skal jeg momsregistrere og sende faktura ud.

Men venter på svar fra dem og se hvad de kommer frem til.

ALTID kun skrive - aldrig - tale med. De har begge ret.
Du skal føre regnskab og gemme ALLE bilag i 5 år. Du betaler skat af dit overskud fra regnskabet så uden overskud, nej ikke skat, men du skal gemme alle bliag og ikke alle udgifter giver fradrag

Ja hvis du på nogen måde kommer over 50.000 kr på nogen 12 mdr periode, så skal du være momsregistreret INDEN = når du rammer ca 4000 kr per måned i salg

Du skal sende faktura ud og føre regnskab helt uanset over eller under 50t omsætning og moms og angive overskud i årsopgørelse som selvstændig uanset omsætning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op. Det er godt nok kringlet at købe sådan en sending træpiller.

Jeg forstår ikke hvorfor din familie ikke selv køber det, når nu det er samme pris?

Men der er nok en fornuftig forklaring jeg ikke kan regne ud.

Dejligt du vil hjælpe, men sikke et mas med regler altså! 

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)