Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejendom i selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Måske et dumt spørgsmål, men jeg har googlet mine fingre gule og blå - så håber at nogen af jer dygtige mennesker herinde kan hjælpe med et svar.

Jeg har et overskud i min virksomhed, som jeg vil bruge til at investere i en udlejningsejendom.

Lad os tage dette som eksempel:

Jeg har et årsoverskud på 200.000 i 2022. Det 200.000 vil jeg gerne bruge på at købe en ejerlejlighed til 1.000.000 kroner. Jeg betaler de 200.000 kr. fra firmaet og låner de 800.000 kr. i banken.

Hvordan påvirker dette mit årsresultat? Vil det så være på 0 kroner - eller stadig på 200.000 kr., fordi lejligheden nu er et aktiv i mit selskab?

Bottom line er simpelthen i tvivl om, hvor vidt jeg ville skulle betale selskabsskat af de 200.000 kr, når året er omme.

Tak for input! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af 200.000 kr - du bytter jo bare penge i bank med værdi i lejlighed. Du skal så heller ikke selv bebo den da det så også giver problemer - men du mangler at skrive om du har EMV hvor du så evt skal bruge virksomhedsskatteordning - eller om du har ApS (total no go selv at bebo i forhold til omk til skat) . Eneste du har fradrag for er evt renter og regulære udgifter - ikke forbedringer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Er det også "total no go selv at bebo i forhold til omk til skat", hvis man lejer til markedspris og med en administrator imellem?

Mvh Søren

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sirene:

Hej John,

Er det også "total no go selv at bebo i forhold til omk til skat", hvis man lejer til markedspris og med en administrator imellem?

Mvh Søren

 

med no-go mener jeg blot, at det meget sjældent betaler sig da hovedaktionær ikke "bare" kan se efter hvad han mener er markedsværdi - heller ikke med en administrator mellem men følger faste ganske dyre regler - som ofte vil gøre det mindre attraktivt end at købe privat

Beskatningen fastsættes som hovedregel med en standardiseret sats på 5 pct. af et nærmere defineret beregningsgrundlag. Derudover forhøjes den skattepligtige værdi med et tillæg i forhold til ejendomsværdien efter ejendomsværdiskatteloven. Se afsnit C.A.5.13.1.2.3 om værdiansættelse.

Hvis arbejdsgiveren betaler udgiften til ejendomsskat, skal denne udgift regnes med i den skattepligtige indkomst. Hvis arbejdsgiveren betaler andre udgifter som fx varme, vand, vandafledningsafgift, renovation, el, fællesantenne, gartner og lignende, skal de også beskattes særskilt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din uddybelse John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)