Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal der moms på et mentorordning stipendium fra udlandet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jun 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får et stipendium for en mentorordning baseret i Storbritannien (dog delvist finansieret af den danske Kunstfonden), hvor jeg er mentee'en (altså, jeg er den, der bliver vejledt). Nu skal jeg sende den britiske organisation en faktura for beløbet. Skal beløbet inkludere moms?

Ekstra info: Mentorordningen er relateret til det, jeg laver i min enkeltmandsvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hazel:

Jeg får et stipendium for en mentorordning baseret i Storbritannien (dog delvist finansieret af den danske Kunstfonden), hvor jeg er mentee'en (altså, jeg er den, der bliver vejledt). Nu skal jeg sende den britiske organisation en faktura for beløbet. Skal beløbet inkludere moms?

Ekstra info: Mentorordningen er relateret til det, jeg laver i min enkeltmandsvirksomhed.

Det er ikke info nok men hvis du får støtte - uanset hvorfra - til din enkeltmands - for arbejde eller på andet vis, så er det ind skattepligt indtægt som alt andet, men hvis ikke du sælger en ydelse eller vare til gengæld for støtten - som anvendes af betaler i DK, så kan jeg ikke se der er moms på - du bør måske skrive til SKAT og så beskrive det lidt bedre end her - som indlogget under kommunikation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jun 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt svar!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)