Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler fødevarer (chokolade)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Stop nu lige en halv, forventer du hjælp må du være klar og tydeligt i hvad det er du har brug for. Du spørger til fødevareregler, men brokker dig over SKATs regler.

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
De hænger jo sammen i produktionen?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Forstår ikke hvad det er du mener.  Men jeg kan godt se det er svært for dig, når du ikke en gang formår at udtrykke dig klar, så vi andre kan forstå hvad det er du mener. 

Fødevare produktion = Fødevarestyrelsen

punkafgifter = SKAT

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LouiM

Jeg er lidt usikker på hvad det er du taler om, men når vi taler om fødevare så har vi mange regler, lige fra du skal have lave det i et godkendt lokaler, til afgifter på det du køber af vare.. og du skal være register hos både skat, levningsmiddel styrelsen, m.m

Hvis du nu start med at fortælle lidt om hvad det er du lave og hvor du har problemer så er det nemmer at hjælpe.. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

LouiM:
I en produktion skal jeg udregne procenter af brig

Brig? Mener du ikke Brix?.  Brix er et mål for sukkerinholdet og bliver målt med et redraktometer, det har intet med farve at gøre. 

Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor skal jeg så registrere punkt afgifterne til fvst inde i et program de har sat op? Hvis det hører til skat;)?
Tilmeldt 13. Sep 22
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt hvad Brix er men nej ordet den ændrede var brug… og ja jeg bruger Brix til mine pate de fruit ligesom jeg calculere aw med et meget meget dyrt apparat :)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

LouiM:
Hvorfor skal jeg så registrere punkt afgifterne til fvst inde i et program de har sat op? Hvis det hører til skat;)?

Det skal jeg ikke kunne sige , det må du da spørge fødesvarestyrelsen om. Men punkafgifter håndteres altså af SKAT.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver op! gider ikke spilde mig tid.   Det er efterhånden totalt uforståeligt det du skriver.

Du bør nok søge professionel hjælpe, i form af en rådgiver der kan guide dig gennem reglerne. 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LouiM:
jeg søger reglerne når man skal producere og ikke lovtekster som almendelig ikk kan læse

Det er her det går galt. Lov teksten ER REGLERNE, det du mangler hjælp til er at forstå/oversætte disse til noget du kan arbejde udfra. Det kan være en meget lang proces alt efter dine egne evner/kundskaber. Du bør overveje at få professionel hjælp til dette hvis du ikke har været processen igennem før.

Det kanvære aktuelt for dig med medlemskab af https://foedevaredanmark.dk/ 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)