Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetale feriepenge til ansat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

jeg har en ansat som har spurgt om hun i stedet for at holde ferie, kan få feriepengene udbetalt i stedet for. Hun er min eneste ansat (administrationsassistent / bogholder), ansat på fuld til 37 timer, og jeg indbetaler til feriekonto via lønnen.

Jeg har dog ikke lige kunne finde svar på om dette er muligt? Så er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre, eller om hun er tvungen til at holde ferie?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Udgangspunkt er, at man ikke kan få feriepenge udbetalt uden ferie - men jeg husker i hovedet noget om 5 uge kan udbetales frem for afholdes, men hvis du bruger et lønsystem som f.eks vismadataløn, så kan de givet vejlede dig bedre. De kan udbetales hvis man har "lovlig forhindring" sygdom mm men ellers kan i alle fald hovedferie ikke bare udbetales - uden det strider mod ferieloven., Her nævnes dog, at det skam sker, men man skal i alle fald så nok være klar over, at HVIS medarbejderen så bliver uenig om et eller andet, så har denne lidt et kort mod firmaet, og kan måske tilmed påstå, at det var efter pres. Det er derfor ikke helt ligetil - ved total enighed sker der næppe noget, men ingen garanti givet

Breve:Kan jeg få mine feriepenge udbetalt uden at afholde ferie? (familieadvokaten.dk)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, og tak for svaret.

Ok, så vidt jeg kan forstå på dit svar (og læse på linket til familieadvokaten), så er det i strid mod ferieloven, men så længe der er enighed fra begge parter, kan det godt lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens:

Hej John, og tak for svaret.

Ok, så vidt jeg kan forstå på dit svar (og læse på linket til familieadvokaten), så er det i strid mod ferieloven, men så længe der er enighed fra begge parter, kan det godt lade sig gøre.

ja sådan vil jeg også tænke - med den risiko at der siden opstår en uenighed og - den ansatte vender det mod en.  Tanken er jo, at alle skal bruge 4 ugers ferie (mener den 5. uger har større frihed til at vælge løn) og derfor ikke skal arbejde igennem uden ferie - men ved enighed, så opfatter jeg det også som, at der ikke er nogen myndighed der følger op med sanktioner. Bruger du et lønprogram bør de kunne sige hvad du gør rent praktisk for at udbetale korrekt med skat og alt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)