Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab ift kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sidder i den situation hvor jeg er i gang med at oprette et Aps hvor jeg kan fakturere en del af det arbejde jeg som læge laver igennem.

Jeg arbejder ved et vikabureau hvor jeg også får udbetalt statens takst på 3,7 kr pr km jeg kører.

Hvordan fungerer det så rent praktisk ift til kørsel? Hvordan bogføres dette og er det med moms?

Kan jeg eksempelvis gøre sådan her: (tænkt eksempel)

timeløn:700

antal timer arbejdet: 10

antal km kørt: 300

700x10=7.000 + 300x3,7 = 8.110 kr i alt. altså bare lægge det hele samens uden at beregne moms af kørsel? 

Eller skal jeg fratrække moms fra kørslen?

Håber det giver mening. Mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det med vikarbureau lyder ikke forenelig med ApS - for det er jo normalt for personer og de ansættes og kan få statens takst som du nævner skattefrit - men det er vikarbureauet der indberetter alt til skat.

Hvis du som læge fungerer noget der ligner vikar, så kan du ikke fakturere via et ApS uden at risikere mere end 100% skat - men hvis du gør det så er din faktura med moms og så er kørsel også med moms og bare noget du fakturerer, men ser SKAT det som omgåelse af lønmodtager arbejde - skal al løn tilbage betales til dit ApS mens skatten ikke tilbagebetales

jeg kan ikke forestille mig et vikarbureau tager dig ind via dit ApS med ApS som modtager af pengene - de ville så også hænge på al skat du måske ikke betalte så det forestiller jeg mig ikke de gør.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, mange tak for svaret!

vikarbureatet jeg arbejder for har fortalt mig at de gerne udbetaler alt arbejde jeg laver til CVR

De har fortalt at de udbetaler løn + kørsel uden at der er betalt skat og jeg så selv skal stå for det bagefter. 

i den forbindelse var jeg så i tvivl om kørsel da jeg kan læse mig frem til at det så er med moms hvis det faktureres i virksomhed Selvom de bruger statens takst. 

jeg forstår ikke helt det du skriver ift at risikere mere end 100% skat? 
hvad skulle der være galt med at arbejde som “konsulent” i vikaubureau og efterfølgende betale 22% virksomhedsskat gennem aps. På den måde kan man jo spare op i virksomheden og evt investere videre.

så vidt jeg kan se er der ikke moms på lægelig behandling på sygehus? 

jeg håber du forstår hvad jeg mener, mvh Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville bede skat om bindende svar - kildeskattelov er galt og udfører man noget der ses som lønmodtagerarbejde i ApS form - netop som du skriver, for at spare op med skatten - få kørepenge uden skat - og ikke som ansatte befordringsfradrag mm - så er det maskeret udlodning og giver over 100% skat. Hør Flemming Østergaard Don Ø evt og læs https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html  Jeg er meget sikker på skat IKKE vil godkende det . 

Der er ikke moms på lægebehandling men du bør også høre skat hvordan det er hvis du udfører det ved at leje dig ud til vikarbureau - for der vil personale leje være momspligtig frygter jeg og samme med kørsel

Du er farligt ude. Betal evt BDO eller andet større revisorhus for råd eller - skriv og få bindende svar fra skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar! jeg graver videre og får kompetenet hjælp og bindende svar før jeg opretter noget som helst. 
mvh Kristian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)