Vi sidder lidt i den usædvanlige situation at en kunde ikke reagere på vores henvendelser. Kunden har købt et undervisingsforløb på 3 måneder, men efter kunden har betalt for 1 måned og skulle startes op svarer kunden ikke på vores henvendelser mere. (ud af det blå). Hvordan håndtere vi dette ift. betaling for resterende 2 måneder? Kunden har valgt at betale det fulde beløb ud på 3 måneder. Vil det så betyde at vi skal sende rykker for resterende måneder enkeltvis, eller hvordan gøres dette? Vi forsøger selvfølgelig at komme i kontakt med kunden inden vi kommer til det skridt med rykker osv. Men efter 3 henvendelser uden svar, klargør vi til, hvis det værste nu skulle ske. Der er en kontrakt, hvori der står at kunden skal betale det fulde beløb over 3 måneder. |
Afhængig af beløbet, ville jeg tilgive. Kunden har, om jeg fatter ret, betalt for 1. Måned som ikke er udnyttet - og kan du så ikke fange kunden, så tror jeg arbejdet med at bevise kontrakt og evt skulle i retten med småsag, er større end hvad du får ud af det.
Kunden kan jo være på ferie I 4-5 uger, det er ligeom årstiden for den slags
vh John Hannover