Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oplysningsskema - Indtastet driftresultat i stedet for skattemæssigt resultat.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har fået lavet en fejl i forbindelse med min enkeltmandsvirksomhed og indberetning af årets resultat i oplysningsskemaet til SKAT.

Jeg er momsregistreret og kører efter de almindelige beskatningsregler.

Jeg har siden 2018 indtastet 'Årets resultat' (Indtægter, minus udgifter) i stedet for det skattemæssige resultat. Det er min egen fejl, men selv efter snak med Dineros support inden hvert års indtastning om at tallene var korrekte, så har de desværre været forkerte alligevel. Det kan jeg se nu efter jeg købte Dineros skattepakke, se at mit skattemæssige resultat er en smule anderledes end det regnskabsmæssige resultat. Jeg fik jo så heldigvis rettet det ind for 2021 inden deadlinen.

Lige at få nogle tal på banen for at forstå størrelsen, så drejer det sig om følgende difference siden 2018 i oplysningsskemaet.


2020: +9.737,18,- for meget indberettet i rubrik 111.

2019: -4.813,- for lidt indberettet i rubrik 111.

2018: +5.679,- for meget indberettet i rubrik 111.

Omsætter for: 2018 for 30k - 2019 for 43k - 2020 for 58k - 2021 for 111k.

Jeg er selvfølgelig interesseret i at alt er korrekt og gøres efter bogen. Derfor er min første tanke at ringe til SKAT mandag og forklare situtationen, og få det ændret. 

Vil I vurdere at det er bedst at ringe til SKAT og være åben omkring den lille indtastningsfejl, hvordan ville I håndtere denne situation?

Indlægget er også skrevet fordi jeg er super nervøs for bål og brand, når det handler om SKAT. Min hensigt er altid at køre alt efter bogen, jeg har bare ikke været opmærksom nok på lige den detalje. Til fremtiden skal det siges at jeg er ved at få en aftale i hus med en revisor, der kan hjælpe mig fremadrettet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skriver til skat som indlogget under kommunikation - med dine ændringer og begrunder dem, så tror jeg faktisk de hjælper dig helt igennem
Du får absolut ikke bål og brand når du selv proaktivt finder fejl - og max rente af 2019 for lidt i skat men det er jo kun af skatten og vælter dig næppe da du jo skal have skat retur

Da du gerne vil have det rigtigt - og det er også absolut bedst, og der tilmed kan være 5-7.000 kr i det til dig selv - så ville jeg skrive det i kommunikation, men du skal gerne være sikker på de ny tal er korrekte nu - hvis de lige vil se regnskaber (men tvivler faktisk på de vil det). Absolut ikke grund til at være nervøs - skat elsker netop det, at du vil have det helt korrekt og reagerer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)