Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning om opstilling af container

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

På den ejendom vi lejer til virksomheden ønsker vi at opstille en container til udvidelse af vores lager.

Udlejer mener ikke vi må det, men jeg kan ikke helt finde ud af om han bare er obstinent.

Så vidt jeg kan se så giver bygningsreglementet §6b og §6b stk 6 helt klart ret til at opstille en container så længe den ikke bruges til beboelse
§ 6b
Følgende transportable konstruktioner skal overholde bygningsreglementet, men kan opføres uden ansøgning om byggetilladelse:
 
1) Mastesejl, parasoller og telte i 1 etage til privat brug.
2) Mastesejl, parasoller og telte i 1 etage, der ikke er til privat brug med et samlet areal på højst 100 m2.
3) Scener, herunder automobilscener, uanset om scenen opstilles indendørs eller udendørs, der er højst 1, 0 m i højden og uden overdækning.
4) Tribuner, herunder automobiltribuner, der er højst 1,0 m i højden, målt fra terræn til gulvhøjde og uden overdækning.
5) Gangbroer m.v. der er højst 1,0 mover terræn og uden overdækning.
 
6) Skurvogne, letvogne, containere og lignende konstruktioner med ydervægge af fast materiale, som ikke opsættes og anvendes til brug for udførelsen af et byggearbejde i tilknytning til en byggeplads. Bestemmelsen gælder, uanset om konstruktionen er på hjul eller ej. Konstruktionen må ikke anvendes til overnatning.
 
7) Transportable konstruktioner, der opstilles og anvendes af Forsvaret eller Beredskabsstyrelsen til deres operationer, øvelser mv. 
Er der blinde vinkler jeg ikke ser?


Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror udlejer har fat i den lange ende, et virksomhedslejemål er en aftale virksomheder imellem, og dermed ikke omfattet af den nirmale lejelov. 
at containeren ikke bruges til overnatning er ligegyldigt, den betragtes som permanent, når I vil bruge den som lagerbygning. Ingen overnatter vel heller på kontoret. 

men du skal kigge i kontrakten, og ellers afstemme det med udlejer. 
men jeg mener udlejer er i sin ret til at afvise en permanent container på sin grund, da det ændrer udseendet og det udlejede areal. 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Deleuran:

Jeg tror udlejer har fat i den lange ende, et virksomhedslejemål er en aftale virksomheder imellem, og dermed ikke omfattet af den nirmale lejelov. 
at containeren ikke bruges til overnatning er ligegyldigt, den betragtes som permanent, når I vil bruge den som lagerbygning. Ingen overnatter vel heller på kontoret. 

men du skal kigge i kontrakten, og ellers afstemme det med udlejer. 
men jeg mener udlejer er i sin ret til at afvise en permanent container på sin grund, da det ændrer udseendet og det udlejede areal. 

Undskyld - jeg har ikke været specifik nok. Udlejer har sagt OK hvis ikke kommunen/offentlige myndigheder forbyder det.

Du har naturligvis ret i at forhold mellem udlejer og os afgøres af vore aftaler, men dette er i relation til offentlige myndigheder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)