Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny opstartet hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Vi er 3 personer som er godt igang med at starte en hjemmeside op.
Men føler vi rammer panden mod muren rigtig meget for tiden.

Vi prøver selv at lave seo på vores hjemmeside og skrive tekster osv.
Men lige lidt hjælper det. Vi har ikke haft så meget trafik på hjemmesiden de sidste 10 dage.

Jeg vil høre om nogle kunne give et godt råd, evt vurdere hjemmesiden som er bettebaby.dk

alt i alt søger vi hjælp til at skaffe kunder og seo..

Men kom gerne med feedback.

Vi er åben for alt.

H
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har i lavet af SEO helt præcist indtil videre?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettebaby,

Når du har fået lavet en ny hjemmeside, skal du huske at registrere den på Google My Business. Det gør, at din virksomhed er mere synlig ude i søgeresultaterne og kan modtage anmeldelser gennem Google. Det kan jeg se at I har, men I har ingen anmeldelser på Google. Det kan du se hvordan I får her:  https://webolir.com/5-stjerner-pa-google-my-business/

Udover det, er der nogle ting du skal arbejde med på hjemmesiden. Det vigtigste på hjemmesiden er det, der hedder "over foldet". Det er det første man ser inden man begynder at scrolle ned af hjemmesiden. Her skal du svare på 1. Hvad du laver, 2. hvordan du gør dine kunders liv bedre og 3. hvordan man får fat i dig. Du kan se mere her: https://webolir.com/de-tre-sporgsmal-paa-din-hjemmeside/

I skal også arbejde med teksten på jeres nyhedsbrev. Jeg kan eventuelt ligge en video ind her hvor jeg gennemgår hele hjemmesiden. Hvis du vil have det, så sig til.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Ikke for at tage modet fra jer, men der skal kæmpes her. 
I har staret en shop med indhold der ligner noget der ca. hver anden dag åbner en shop med, altså børnetøj.
Kampen er hård og adwords er ikke billige i det segment.

Rent SEO mæssigt kan der optineres rigtig meget.

Bare lige et par af de lavthængende frugter:

Meta Keywords mangler 56%
H2 mangler 56%
Meta beskrivelser mangler 11%
Eksterne links mangler i høj grad med callbacks.

og så ser det ud som om der er noget med jeres canocials der halter...

Hvor er jeres Cookies consent?

Hvad skal få mig til at have interess i jers side ud over et rent køb?
Hvor er inspirationen på siden der gerne skulle gør jeg også kommer for andet end køb kunne man ikke bruge en blog til dette?

Der er noget at gå igang med...
Go´fornøjelse.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettebaby:
Hej.
Vi er 3 personer som er godt igang med at starte en hjemmeside op.
Men føler vi rammer panden mod muren rigtig meget for tiden.

Vi prøver selv at lave seo på vores hjemmeside og skrive tekster osv.
Men lige lidt hjælper det. Vi har ikke haft så meget trafik på hjemmesiden de sidste 10 dage.

Jeg vil høre om nogle kunne give et godt råd, evt vurdere hjemmesiden som er bettebaby.dk

alt i alt søger vi hjælp til at skaffe kunder og seo..

Men kom gerne med feedback.

Vi er åben for alt.

H

Hej Bettebaby,

Når det kommer til SEO og trafik generelt, så kan det være en ekstrem langsommelig proces. Der kan gå lang tid før i laver en ændring på jeres hjemmeside til søgemaskinerne opdager det. Selv når de opdager det, så kan der sagtens gå en måneds tid inden, at det har nogen reel effekt på rangeringerne - hvis overhovedet. Når det kommer til hjemmesiden generelt set, så er der ekstremt meget som i kan arbejde med. Jeg når desværre ikke, at gennemgå det hele, men jeg vil gerne gennemgå et par af de punkter som jeg finder relevant.

1) Hjemmesidens design er forfærdeligt. Idéen er god, men udførelsen er meget... problematisk - efter min mening. Designet som helhed ligner, at det smelter fuldstændig sammen - det er meget uoverskueligt. Der bær være nogle klare linjer - eller designmæssige løsninger der klart fortæller hvor header, content, menu og footer egentlig starter/slutter.

Den samme farve går igen og igen. Farverne på links er stort set identiske med farverne på teksten. Det er et stort problem, da det får hele designet til, at se rodet ud. 

Logoet med dertilhørende slogan er så småt på en PC, at sloganet burde fjernes fuldstændig. Det er ulæseligt alligevel. Om det er sådan på mobil finder jeg ud af når jeg kommer til mobilversionen.

Faktisk må jeg erkende, at jeg på nuværende tidspunkt ikke vil gennemgå mere af hjemmesidens design, da det vil fylde hele indlægget. Min anbefaling er, at lave designet om. Det flyder sammen, der er ingen afstand til elementer - nogle gange er der endda for stor afstand. Der er ingen rød tråd der går igen. teksten flyder sammen med links. Faktisk var der noget jeg bemærkede - også her er idéen god, men jeg fattede ingenting af hvad det betød.

Da jeg så overstående under ét af jeres produkter tænke jeg "hov.. der mangler da et billede til det produkt der koster 417 kroner" - men nu hvor jeg studerede det lidt mere, så viser det sig, at der er et plus imellem hvert produkt og et lighedstegn. Så når man klikker på "læg i kurv", så vil alle 3 produkter lægges i kurven. Smart nok - men fuldstændig utydeligt.

Når vi så alligevel er ved snakken omkring "passer godt ti"-produkterne. Så anser jeg det personligt som et problem, at der er så store størrelsesforskellige i produktbillederne nå de bliver vist på en "liste" som denne. Det ser rodet og sjusket ud.

Bestillingssiden er helt galt. 

Jeg havde prioriteret designet meget højt, havde det været mig.

2) Teksterne. Du nævner, at i har arbejdet med teksterne på jeres shop, men det kan jeg ikke rigtig se nogle steder. Hvert produkt som JEG personligt har kigget på har intet mere end 15-30 ord. Hertil kommer der lidt tekst omkring vaskeanvisning og kvalitet, men ikke rigtig noget nævneværdig tekst at se for mig.

3) Produkterne. Der er muligvis nogle delte meninger om dette. Men hvad nu hvis jeg vælger, at søge på "Blå ribstrømpe" og/eller "Gul ribstrømpe"? Så vil det formentlig være svært for mig, at finde jeres sige på Google, da den eneste side i har hedder "Strikket ribstrømpe". Havde det været mig, så havde jeg oprettet en side for hver enkelt strømpe - men hvor man på den selvsamme side stadig kunne vælge en anden variant. 

Eksempel: Hvis jeg søger på "Blå ribstrømpe" og lander på jeres hjemmeside hvor den blå ribstrømpe fremvises. Så vil jeg her være i stand til, at kunne skifte mellem varianterne alligevel. En side for hver farve vil gøre at du nu kan rangere nemmere på "blå ribstrømpe", "gul ribstrømpe", "rød ribstrømpe" osv. osv. - det er i al fald min overbevisning.

4) Titlerne på produktsiderne. Denne er ufattelig vigtig. Den har i slet, slet ikke styr på. Når jeg kigger på siden "strømper", så vil jeres tillen både i browseren og H1 være intet andet end "strømper". Det er en meget stor fejl. For i sælger jo strømper TIL BØRN. Titlen bør indeholde alle de nøgleord (hvis muligt) som i gerne vil rangere på for "strømper til børn". Det går igen og igen for mange af kategorierne og produkterne. De fleste mennesker søger ikke bare på "strømper" og håber på det bedste. De søger på "strømper til børn", spiderman strømper til børn", "strikkede strømper til børn", "gule strikstrømper til børn" - eller whatever du kan komme i tanke om.

Så dét er i hvert falde en ting der skal arbejdes ufatteligt meget på. Også ordene kan du lege med. F.eks har i et par strømper som i kalder "strikket ribstrømper". Hvorfor ikke (eksempelvis) lege med ordet "strikket" således: "Strikket ribstrømper til børn - strikkede ribstrømper til børn". Det er et dårligt eksempel, men nu får du både "strikket" og "strikkede" med i din titel. Her gælder det om, at kombinere en titel der er tiltalende og skrevet til MENNESKER, da det jo er dem der skal klikke sig videre - men samtidig også skrevet på en måde, så Google/Bing eller whatever kan se hvor du vil hen.

5) Mobilversion. Ja - sloganet er stadig ulæseligt. Eller i hvert falde overflødig. En smule mindre uoverskuelig ift. indkøbskurv osv. - men stadig noget der kræver en del arbejde - efter min mening.

6) Afsluttende kommentarer. Jeg kunne fortsætte lang tid endnu, men jeg har ikke ret meget mere tid. Men SEO er efterhånden blevet lidt af en videnskab. Google som jo er den primære spiller på markedet har tonsvis af rangeringsfaktorer. Hvad der virker for dig, virker måske ikke for konkurrenten. Men der er dog nogle ting som vi VED hjælper. Gode tekster, godt indhold, rigtige sidetitler, rigtige overskrifter (h1, h2, h3 osv.), hjemmesidens hastighed, hjemmesidens opbygning og logiske sammensætning. Der er også Core Web Vitals (læs mere om det her: https://web.dev/vitals/).

Hvis man kigger på din hjemmeside, så vil man se følgende: 

Dette er resultaterne fra Lighthouse. Selvom Lighthouse ikke altid er retvisende ift. de internetforbindelser vi har i Danmark, så kan man dog se, at der er nogle ting der skal forbedres. Alt dette kan man læse op på og er faktisk ret vigtig ift. rangering. Overstående billede er for "mobilversionen" på en 3g forbindelse - som Lighthouse altid tester på. Virkeligheden er nok en anden og din side loader måske markant hurtigere end overstående. Med det sagt, så kan man se, at der er plads til forbedringer. 

Når det kommer til billederne på eksempelvis forsiden, så kan man se, at nogle af billederne fylder over 500kb - hvilket er nogle meget store billeder. Alt denne data skal downloades af brugeren før billedet kan vises. 500kb er ret meget.

Derudover kan vi snakke om DOM size. Bettebaby får en advarsel eller rettere sagt, en fejl der hedder "Avoid an excessive DOM size". Lighthouse viser, at der bliver hentet mere end 1800 elementer alene på forsiden. Det er mange. Det er rigtig mange! Især taget i betragtning af at forsiden reelt set kun fremviser 8-10 produkter.

7) Råd. Lær mere om SEO. SEO er ikke bare "vi laver lige lidt SEO" - SEO er et emne der kan være ufattelig tungt, at sætte sig ind i. Det handler om meget, meget mere end det jeg skrev herover. Der er flere hundrede - hvis ikke tusinde efterhånden - parametre der spiller ind i rangeringen af hjemmesider. Ingen ved det hele, men det er værd, at læse op på SEO. 

Hvis i beslutter jer for, at få en professionel til, at kigge på jeres hjemmeside. Så sørg for, at bruge en del tid på, at lære lidt om SEO selv alligevel. På den måde vil i have nemmere ved, at forstå den fremtidige proces og samtidig vil i stå i en bedre situation når det kommer til, at fravælge en eventuel bullshitter som egentlig ikke har den store forstand på SEO.

Husk: Hvis i laver en ændring I DAG, så kan der sagtens gå, dage, uger og endda måneder før det viser sig i søgeresultaterne - og nogle gange har det arbejde man har lavet på/for den pågældende side faktisk ingen reel effekt.

God fornøjelse og held og lykke med jeres projekt.

Sidenotits: Babytøj, babyudstyr og tøj til børn er en ekstremt konkurrencepræget niche, så her skal der VIRKELIG lægges noget arbejde i for, at få det til, at lykkes.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har lavvande i tilmelding af nye links så tilmelder I jeres site til LinkCentralen.dk idag kommer den på med det samme :)

Vi er ikke Google men lidt kan også gøre noget.

Tilmeld her: https://linkcentralen.dk/tilmeld-link/

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 8. Nov 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Tusind tak for dit feedback!

Hvis vælger at finde en til at hjælpe os, hvad skal vi så søge efter?
Kan du hjælpe der?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bettebaby,

Et firma der tilbyder garanti på arbejdet i form af tilfredshedsgaranti.

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO tager tid - havde du regnet med at trafikken bare væltede ind fordi du skrev et par blogindlæg og en produkttekst? 

Derudover kræver det jo at alt det tekniske spiller til UG samt at jeres side har en stærk linkprofil og en masse andet gøjl. 

Har du et stærkt fundament, kan du ofte opleve hurtig kortvarig succes med de ændringer og tilføjelser ift. SEO, men det er som regel en lang og aldrig afsluttende proces da du konstant skal være over din hjemmeside samt indholdet. Hvis i har en ny hjemmeside med DR på 0, så kommer der til at gå lang tid før i får noget som helst til at ske hvis i laver det samme indhold som alle andre. Find huller i branchens content og udnyt det - derudover skal i sørge for at hjemmesiden er top notch på det tekniske, samt at meta spiller. Sørg også for at prioritere linkbuilding. Det skader ikke at få relevante og stærke links - det skubber jer frem i køen.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)