Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af IVS, eller tvangsopløsning, eller...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler et godt råd, her på falderebet.

Jeg har to IVS'er.
IVS 1 er et holdingselskab som ejer IVS 2.
IVS 1, holdingselskabet, er allerede omdannet til ApS.

IVS 2 skal ikke bruges mere og skulle egentlig have været lukket for noget tid siden, men grundet ren slendrian er det ikke gået sådan.
Og nu står vi så her.

Man kan angiveligt ikke længere lukke et IVS med betalingserklæring, som skulle være nemmest, hurtigst og "af egen vilje", ikke mindst.
Jeg kunne selvfølgelig omdanne til ApS og så lukke ApS'et med betalingserklæring. Men det ville i så fald være omkostningen til omdannelse lige i loku*****.

Kan jeg ikke bare lade IVS 2 tvangsopløse?
Går det ikke mere eller mindre af sig selv?
Skal jeg være opmærksom på noget i den forbindelse?
Bevares, der kommer til at stå tvangsopløsning ud for mit navn, men det klarer jeg nok ;-)

Det skal lige siges IVS 2 ikke skylder nogen noget, ejer noget eller har haft særlig aktivitet de sidste 6-8 måneder.

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

TF:

Man kan angiveligt ikke længere lukke et IVS med betalingserklæring, som skulle være nemmest, hurtigst og "af egen vilje", ikke mindst.

Hvor har du fra, at man ikke kan lukke via betalingserklæring??

Fra Kolding
Tilmeldt 1. Dec 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Min meget snævre research begrænsede sig til Legaldesk.dk.
De omdannede IVS 1 og så tænkte jeg de ligeså godt kunne stå for lukningen af IVS 2.

Men så skriver de:
Nedlukning af IVS: Det er ikke længere muligt at lukke IVS'er med betalingserklæring inden fristens udløb d. 15 oktober 2021, da det tager 4-5 måneder at indhente den nødvendige skattekvittance. 

...så det tog jeg for gode varer.

En hurtig søgning viser dog at andre ikke har samme problem??
Jeg kan se det kan gøres for kr. 2000-3000, men er det pengene værd?
Tvangsopløsning er jo også en mulighed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

TF:
Men så skriver de:
Nedlukning af IVS: Det er ikke længere muligt at lukke IVS'er med betalingserklæring inden fristens udløb d. 15 oktober 2021, da det tager 4-5 måneder at indhente den nødvendige skattekvittance.


Det er jo sådanset korrekt nok, da alle iværksætterselskaber senest den 15. oktober 2021 skal have truffet beslutning om omregistrering af selskabet til anpartsselskaber. Omregistreringen skal anmeldes inden for 2 uger efter generalforsamlingens beslutning. Dvs. en beslutning om omregistrering, der træffes den 15. oktober 2021 skal Erhvervsstyrelsen modtage senest den 29. oktober 2021. 

Fristen den 29. oktober kan ikke nås med en bealingserklæring. Så valget er omregistrering eller tvangsopløsning.......

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske der alligevel er hjælp at hente fra SKAT, hvis du tager fat i SKAT i morgen. De udelukker I deres pressemeddelelse  fra i dag ikke  lukning med betalingserklæring.


https://www.sktst.dk/aktuelt/pressemeddelelser/frist-fredag-10000-ivaerksaetterselskaber-i-fare-for-tvangslukning/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Undrer mig de skriver sidste frist 15/10 for omreg - da det er sidste frist for generalforsamlingsbeslutning og så omreg inden for tidsfristen - og så vidt jeg har set fra eksempler - så godkender erhvervsstyrelsen at afvente med tvangsopløsning hvis man sender kvittering fra SKAT om, at der er søgt om skatteerklæring for lukning.

Om det altid holder ved jeg ikke, men det lyder fornuftigt nok, at de ikke afsender til skifteret, hvis de inden 15/10 har enten GF (og med den frist der så er for omdannelse) eller klarhed over, at der faktisk er søgt skatteerklæring for lukning (forudsat alla andre pligter er overholdt) Det er jo også billigere for alle, når lukning er iværksat, at undgå omkostninger til skifteret og tvang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
klarhed over, at der faktisk er søgt skatteerklæring for lukning

Det kan godt glemmes. Jeg har selv fremsendt samme. Der er jo 4 - 6 ugers ekspeditionstid. Og til trods for der fremsendes besked om dette til erst.dk, så trues der stadig med tvangsopløsning. Så istedet for det har jeg fremsendt kontoudtog for indbetaling af difference op til kr. 40.000,00 og så lukke derefter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har tre eksempler på personer der har fået besked om, at hvis kvittering for anmodning om skattekvittance er indsendt til EOS inden 15/10 vil de ikke påbegynde tvangslukning, forudsat de tre ikke løber med halve sandheder via nettet, men det har jeg ingen grund til at tro. Man afmelder moms og alle andre forpligtelser INDEN skatteerklæringen (da der jo ikke må være drift efter det) så EOS kan, sammen med kvittering for anmodning om erklæring §216 klart se man er under lukning - inden 15/10 

Kontoudtog for indbetaling kan EOS slet ikke bruge til noget hvis ikke det er med en konkret bank/revisor/jurist klientkonto bekræftelse på beløbet OG referat af generalforsamling til omdannelse til ApS (som så kan lukkes om man vil) et kontoudtog i sig selv må ikke danne grundlag for indbetalingsbekræftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kontoudtog for indbetaling kan EOS slet ikke bruge til noget hvis ikke det er med en konkret bank

Det er selvfølgelig med signaturer fra banken, det glemte jeg at få med.

Øvrige dokumenter er også indsendt.

Beklager, jeg glemte det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Det er selvfølgelig med signaturer fra banken, det glemte jeg at få med
strålende

EOS har idag bekræftet til mig - at de tager mod kvittering for, at man har anmodet om § 216 lukning med samtidig afmeldelse af alle pligter og så bare afventer endelig bekræftelse fra skat men ikke tvangslukker - du ser spørgsmål og svar her - det mener jeg faktisk holder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)