Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

modregning...er det hele muligt og hvordan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Et firma går ud og arbejder for, konkret, et parkeringsfirma, 3 opgaver og 3 fakturaer fremsendes til p-firmaet. Herefter får firmaet en selvstændig opgave, hos et boligselskab, som p-firmaet har interesse i bliver gennemført.

Herefter foretager p-firmaet INDKØB af materialer, og betaler herfor. Dvs. faktisk LÆGGER UD for firmaet.

Nu vil p-firmaet have at firmaet fremsender 3 kreditnotaer for fakturaerne, og da dette samlede beløb er større end den udgift p-firmaet har afholdt til indkøb af materialer, så vil p-firmaet have at firmaet blot tilsender p-firmaet en faktura på differencen- KAN MAN DET??? Det mener jeg ikke..

Hvad med den skatte- og momsbetalingsforpligtigelse på de 3 "ophævede fakturaer" fx. ? M.v.

Og hvordan skal man lave det Lovligt ?

På forhånd tak.

Mvh. KIm Petersen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke historien

De tre fakturaer der er fremsendt er for arbejde lavet direkte og vel godkendt. Hvorfor skal de krediteres?

Jeg kan ikke se sammenhænget med den næste opgave for et boligselskab - skulle de faktureres til samme firma som de 3 samlet eller til boligselskabet direkte?

Udlæg er hvis man får rening udstendt til parkedringsfirmaet og lægger ud - så er det udlæg og ikke faktura med moms. Har man selv fået regningen og fakturerer videre, så er det en alm faktura med moms




HVIS derr er enighed om at de tre fakturaer skal krediteres, for der var noget galt, så kan man det - og man også godt lave en faktura på en difference siden, for så forsvinder jo fradrag og moms fra de oprindelige for køber og helt samme for sælger - alt er bare nulstillet ved kreditorene og tilbage er alene den ny faktura, men det kræver jo I er enig om det forløbb

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar.

Lidt uddybende/opklarende.

De 3 fakturaer er udstedt til P-firmaet ..OG godkendt...ingen fejl el. noget ved arbejdet.

Firmaet har så givet fast tilbud( materialer og løn) til boligselskabet, hvor firmaet så selv skulle indkøbe materialer. MEN det ender med at P-firmaet indkøber materialer, p-striber faktisk, fordi P-firmaet har en EFTERFØLGENDE interesse i at p-striber bliver lagt på af firmaet, fordi P-firmaet så efterfølgende skal have sine skilte op og administrere pladsen- dvs. indkradse penge for P-afgift.

Men nu har P-firmaet faktisk, lagt disse penge ud....har HELE tiden været tænkt som et UDLÆG....

Det vil så osse sige , at når firmaet REFUNDERER P-firmaet deres UDLÆG, så skal firmaet osse have fakturaen på de indkøbte striber...så firmaet ikke bliver beskattet af det FULDE beløb , dvs. osse materialer, som firmaet modtager DIREKTE fra Boligselskabet i hht. det faste og accepterede tilbud...

Men forsvinder der så ikke momsbetaling og skattebetaling for de 3 fakturaer som P-firmaet vil have kredit-nota for....bl.a.

Jeg håber det hjælper...

På forhånd tak.

Mvh. KIm Petersen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan stadigt ikke helt følge den - det lyder som at kunden har dobbelt materialer, dem du har købt og dem boligselskabet har givet - men hvis du krediterer de 3 fakturaer - så forsvinder udgift og moms - både for dig som indtægt og for dem som udgift.

Du må derfor skulle lave den ny faktura så den indeholder både de 3 fakturaer samlet og den ny for det du beskriver som udlæg (det er det kun hvis du har fået regningen udstedt til kundens navn - er det i dit  navn er det bare helt alminidelig fakturering af beløbet)


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover....njahhh ... er det sådan at det er muligt evt. at tage den telefonisk..... ?

det ville hjælpe mig meget..

40622293

 

Mvh. KIm Esbjørn Petersen

Kisserup Strand Vest 17

4300 Holbæk..

 

Tilmeldt 12. Aug 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

...Evt. mod salær....  Geeked

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre har jeg ikke den type ydelser så du må ud efter en anden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

nouveau:
Nu vil p-firmaet have at firmaet fremsender 3 kreditnotaer for fakturaerne, og da dette samlede beløb er større end den udgift p-firmaet har afholdt til indkøb af materialer, så vil p-firmaet have at firmaet blot tilsender p-firmaet en faktura på differencen- KAN MAN DET??? Det mener jeg ikke..

Korrekt - det kan man ikke. En kreditnota er til at rette forholdene omkring en allerede udstedt faktura. Så vejen frem er at P-firmaet fremsender afregning (og bilagene) for deres udlæg og til dig aregner differencen mellem detsom du allerede har faktureret og det som de har lagt ud for dig. 

Tilmeldt 12. Aug 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit svar. Det bekræftede også min formodning.

Mvh. Kim petersen
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)