Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på serviceydelser udført i dk for udenlandsk kunde

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften,

Jeg har nu siddet og læst den ene efter den anden guide, samt moms loven for at komme nærmere på et svar, men har lige brug for nogle erfarne hoveders viden om det her.

Men sagen kort fortalt er at min kæreste har opstartet egen enkeltmands virksomhed, som er blevet moms registreret, da omsætningen forventes at overstige de 50.000 årligt. Han udfører div opgaver for en kunde, som er baseret i UK, men selve opgaverne udføres i dk. Kunden mener nu at der ikke skal pålægges dk moms, men ud fra alt vi kan læse os frem til, så betyder det at opgaverne udføres i dk jf. moms lovens § 21 d stk.2 og opgaverne kan defineres ud fra enten § 21 d stk.1 pkt.3 eller pkt.6 at han er momspligtig.

Men har jeg forstået det korrekt eller er det noget med BrexIt, som kan forklare hvorfor kunden mener han ikke skal svare moms?

På forhånd tak og fortsat god aften 😊
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

anvendes ydelse i DK skal der dansk moms på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for svar og dejligt med en bekræftelse på at min forståelse er korrekt.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt henvisningen til § 21 d? Den omhandler levering af ydelser til en  ikkeafgiftspligtig person. Og det er der vel ikke tale om her.....

Du bruger udtrykket "udføres" i Danmark. John anvender udtrykker anvendes eller benytter. Der er forskel på om de to begreber. Det kan godt være at din kæreste udfører noger i Dk men det afgørende er så om kunden benytter det i Danmrk.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt enig - jeg læste det som at ydelsen anvendtes i DK men hvis den anvendes i UK og ikke specifikt i DK så er det reverse charge moms hvis kuden er momsregistreret. - udenbyttes ydelsen derimod i DK / lavet til brug her så er det med moms

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan nemt tænkes, at det ikke er 21 d for er stadig meget ny indenfor moms loven.

Men de opgaver han udfører kan ikke klares i UK, da der er tale om fysiske server, netværksudstyr og lignende, som står i DK, der skal serviceres, samt opgraderes for danske kunder af hans kunde.

Så derfor er det min antagelse at ydelsen udnyttes i DK af kunden.

Er det ikke korrekt forstået?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det lyder sådan - når det er for danske kunder på udstyr i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt enig. For mig lyder det som en ydelse, der hører ind under begrebet elektroniske ydelser. OG der gælder udnyttelseskriteriet netop ikke. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

han arbejder som jeg læser det fysisk med server vedligeholdelse -- for ellers kunne den ydelse vel lave fra UK lige så let - ?

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jun 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker mange gange for jeres svar og har efter en længere samtale med skat i dag konstateret at det er en jungle, fordi det han kommer til at lave faktisk vil kunne falde til begge sider af udnyttelse kriterierne. Så for nu bliver der pålagt moms indtil kunden gennem sin egen juridiske afdeling har taget stilling til spørgsmålet om selve arbejdets karakter, da både vi og skat hælder til at der er tale om arbejdskraft i DK og ikke vil kunne falde ind under det med elektroniske ydelser.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)