Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

4 parter konsulentydelse - moms til UK?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Søger lid input/rådgivning vedr. min lille freelance butik:

- Vi er 4 parter involveret :
a) - Kunden som er DK virksomhed
b) - recruiter 1- dk (tror jeg - men kontakt person er i SE)
c) - recruiter 2- UK og
d) - mig - DK I/S firma.

- Jeg er hyret ind på timebasis af c) - recruiter 2 - som er underleverandør til b) recruiter 1.

- Jeg udfører det reelle arbejde for a) Kunden - i DK

- Jeg har fået min 1. selfbilling faktura (baseret på timeregistrering i b) -recruiter 1's timereg. system) fra c) recr. 2 - hvori de ikke har sat 25% VAT på.

- Jeg påpeger for c) at det er rådgivende konsulentarbejde jeg udfører - i DK, og skal betale moms, skal denne selfbilling faktura indeholde dette.

- c) recr. 2 svarer tilbage at eftersom de er et UK firma skal de ikke betale moms til mig - på trods af at jeg fortæller at SKAT/moms afd. i DK har sagt at det er mig som skal afregne DK moms da jeg er rådgivende konsulent, udførende arbejdet i DK- non EU kunde eller ej.

- Vi d) + c) diskuterer pt. om dette - jeg har sågar sendt link til momsrefusion ved SKAT - men ak - de har aldrig udstedt faktura med moms til en konsulent i EU virksomhed før.

Hvad siger I - hvem har ret?

Jeg vil ikke være med hvis der risiko for moms karusseller eller lign. - men jeg tænker at DK kunden får moms tibage - så hvem skal betale moms til SKAT? b)? eller d) mig? - eller forsvinder den mellem b) og c) - og jeg må leve med at c) ikke betaler mig moms -( og hvad dælen gør jeg så ved moms indberetning næste gang)?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jo ikke helt let at følge men hvis du har udført arbejdet for et firma der udnytter det i DK og du er dansk momsregistreret så skal der dansk moms på - til det danske firma (som så trækker den fra)  (du skal betale moms og evt bod hvis du ikke fakturer med dansk moms for arbejde udført der udnyttes i DK alene er udgangspunktet - så du taber på det - ved at skulle af med 20% af din fakturering + formentlig samme i bod - uden modtageren så har en moms at fratrække)

Jeg forstår dog ikke helt det med selfbilling men udgår fra de laver en faktura på dine vegne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at der skal dansk moms på fakturaen til dig når der leveres en rådgivningsydelse som rent faktisk udnyttes i Danmark.

Fremgangsmåden for firmaet i UK havde været i orden, hvis slutkunden eksempelvis havde været beliggende i Tyskland.

pagolalola:
Jeg vil ikke være med hvis der risiko for moms karusseller eller lign. - men jeg tænker at DK kunden får moms tibage - så hvem skal betale moms til SKAT? b)? eller d) mig?

SKAT bliver som udgangspunkt ikke snydt, da momsen jo i sidste ende ender hos A når han bliver faktureret. Det drejer sig vel om at det firmaet baseret i UK vil slippe for mindst muligt administration.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
SKAT bliver som udgangspunkt ikke snydt, da momsen jo i sidste ende ender hos A når han bliver faktureret. Det drejer sig vel om at det firmaet baseret i UK vil slippe for mindst muligt administration.
ikke at jeg helt forstod rejsen men er du sikker på A får en faktura med moms - han får den vel fra UK firmaet - men i alle fald - vi er enige om der skal dansk moms på når trådstarters rådgivning sker til dansk udnyttelse (vel også dansk firma)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
kke at jeg helt forstod rejsen men er du sikker på A får en faktura med moms

A skal jo ikke modtage en faktura med moms fra UK men selv beregne den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
kke at jeg helt forstod rejsen men er du sikker på A får en faktura med moms

A skal jo ikke modtage en faktura med moms fra UK men selv beregne den.


Men hvis han er momspligtig på faktura for konsulentarbejde udført i DK - så må han jo ikke trække fra under købsmoms, og her forestiller jeg mig, at A meget let bogfører som alm reversecharge - 25% under salgs og 25% under købs - i en sådan konstruktion - (måske tilmed del af formålet) men rent gæt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
a) får faktura fra b)
b) har hyret c) til at finde freelanceren - dvs. mig =d)
c) laver en faktura -sefbilling på mine vegne til d) og betaler denne til d)
MEN c) mener ikke at de skal betale 25% moms til d)- så det er her vi er havnet.
Jeg - d) - mener at jeg skal betale moms til SKAT så derfor skal c) sætte 25% moms på min faktura (som de selv laver på mine vegne) og også betale det til mig.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

du har ret vil jeg mene og ok så får A faktura med moms fra dansk åbenbart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)