Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anvende dansk ApS som udlandsdansker bosiddende i Spanien?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved nogen om man kan operere ud fra et dansk ApS som udlandsdansker bosiddende i Spanien? Jeg bor fast i Spanien og min ide er at anvende et dansk ApS (holding + driftsselskab) og fakturer konsulentydelser til primært danske og spanske kunder fra det danske selskab. Lønnen vil skulle udbetales til mig selv i Spanien, hvor der selvfølgelig vil blive betalt indkomstskat. Ydelserne vil overvejende leveres på spansk jord og være af ikke fysisk karakter, men vil også kunne være internationale. Er det et muligt scenarie? Nogle faldgruber/direkte ulovligheder? Vil gerne undgå det spanske bureaukrati.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er muligt ja - dog skal du have dansk adresse til det - kontorhotel evt - og du får sikkert en masse problemer med bankkonto både i Spanien og DK
Faldgruppe vil være hvis det kan ses som omgåelse af ansættelse - hvor du i stedet fakturerer dine ydelser - og hvis drift ses som fra Danmark kan du risikere dansk skat personligt - gå til god dansk revisor

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlandsdansker_ES:
Vil gerne undgå det spanske bureaukrati.

Kan blive svært- De danske selskaber veil som udgangspunkt blive dansk skattepligtige. Men hvis du sidder i Spanien og driver selskaberne og herunder udfører arbejdet for disse kan de spanske skattemyndigheder mene at der er tale om spansk skattepligt for den del af aktiviteten, der kan henføres til Spanien. 

Tilmeldt 2. Jun 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, min tanke var at betale dansk selskabsskat og spansk indkomstskat af den udbetalte løn.

Jeg vil fysisk være i Spanien og udføre aktiver på spansk, dansk, tysk, m.fl., jord. Samt fakturere til danske så som spanske kunder.

Så du mener jeg risikere at skulle betale delvis (dobbelt?) spansk selskabsskat?
Tilmeldt 2. Jun 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for input. Dansk adresse/bank er ikke noget problem. Har allerede et IVS som enten skal lukkes eller laves til ApS med adresse hos et familiemedlem.

Kan jeg også risikere dansk indkomst skat selv om jeg ikke har boet i Danmark siden 2006 og ikke ville opholde mig i længere perioder i DK?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlandsdansker_ES:
Tak for input. Dansk adresse/bank er ikke noget problem. Har allerede et IVS som enten skal lukkes eller laves til ApS med adresse hos et familiemedlem.

Kan jeg også risikere dansk indkomst skat selv om jeg ikke har boet i Danmark siden 2006 og ikke ville opholde mig i længere perioder i DK?

det er der jeg ville sikre mig hos en god revisor, for ja det mener jeg - for den del hvor selskabet kan ses som dansk og dansk drevet af dig. Jeg ville sikre mig det ikke kunne have betydning i forhold til bare at flytte overskud via udbytte eller andet til Spanien og der tage lønnen.

Dit IVS kan idag relativt let ændres til ApS hvis bare kapitalen er der ved fondsforhøjelse 

https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du får udbetalt løn fra DK firma - altså dit Aps - så skal du betale skat til DK.

En krølle - hvis du vil have firmavogn - skal den du køber i Spanien vurderes ud fra hvad den ville koste i DK og du skal så betale skat ud fra det.

Mit råd - medmindre der er en uomgåelig grund - så opret et SLU i stedet og betal Skat etc i Spanien.

Det koster ganske vist ca. 350 Eur / mdr som udgangpunkt at være selvstændig - men der er en masse ting der er lettere - mener jeg

Open Marine SLU / Per Krabbe

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
Hvis du får udbetalt løn fra DK firma - altså dit Aps - så skal du betale skat til DK.

Det er jo ikke rigtigt. Det kræver at betingelserne for dansk skattepligt er opfyldt. Det er en udbetaling for et dansk selskab ikke nok til at begrunde dansk skat.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)