Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i hobbyvirksomhed

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er noget rent sludder-  man kan ikke have noget man udfører for at få overskud - som hobbyvirksomhed. og Jo jeg ved hvad jeg taler om og hvis du driver noget som helst erhvervsmæssigt og omsætter 100.000 vil du skulle af med 20.000 i moms og 20.000 i bod som udgangspunkt. Det har intet at gøre med job eller ikke ved siden af - du er helt i skoven

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mambo2000:

Skat.dk. Det kræver, at der er “dømt” ikke-erhvervsmæssig virksomhed
Grænsen på 50000,- er i øvrigt ikke gældende for hobbyvirksomhed, så man kan omsætte for mere uden at være momspligtig. Til gengæld kan evt underskud ikke trækkes fra. 

Man skal læse det hele grundigt.

Min konklusion er helt forskellig fra din.

https://skat.dk/skat.aspx?oid=1977974 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mambo2000:

Kan man fratrække kørsel jf statens takster, når man har “erhvervsmæssig” kørsel i hobbyvirksomhed/ikke-erhvervsmæssig virksomhed i sin private bil?

En virksomhed, som skattemæssigt anses for en hobbyvirksomhed kan godt give ret til kørselsgodtgørelse, hvis betingelserne for dette er opfyldte. Herunder blandt andet at kørslen er forbundet med en indkomstgivende aktivtet. 

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:
En virksomhed, som skattemæssigt anses for en hobbyvirksomhed kan godt give ret til kørselsgodtgørelse, hvis betingelserne for dette er opfyldte

slet ikke uenig men Lier - synes du betingelserne lyder opfyldt med omsætning 100.000 kr og udgifter 40.000 kr? og at man kun kan have hobbyvirksomhed hvis man har fuldtidsjob OG at grænsen for momsregistrering på 50.000 så ikke gælder?

Jeg synes - hvis tallene er udtryk for virkelighed, at det lyder klart farligt - helt klart specielt hvis trådstarter omsætter over 50.000 kr og har et løbende større overskud, at momsgrænsen så er borte 

Jeg tror ikke skat der vil sige hobbyvirksomhed uanset den godt kan have været "dømt" som sådan tidligere - du ser citater:

Mambo2000:

Hvis jeg fx omsætter for 100000 og har haft udgifter for 40000 ex kørsel er mit overskud 60000. 
Hvis jeg derudover har kørt fx 3000 km i direkte forbindelse med hobbyvirksomheden

Mambo2000:

Skat.dk. Det kræver, at der er “dømt” ikke-erhvervsmæssig virksomhed. 
Grænsen på 50000,- er i øvrigt ikke gældende for hobbyvirksomhed, så man kan omsætte for mere uden at være momspligtig. Til gengæld kan evt underskud ikke trækkes fra. 

Mambo2000:

Man kan som udgangspunkt kun have hobbyvirksomhed, hvis man har fuldtidsjob. 



Mit mål er blot at undgå, at trådstarter stirrer sig blind på en måske tidl udtalelse om hobby og tror den er for evig og dermed fri omsætning og uden moms. Det var jo bittert at skulle af med 20.000 i moms på de 100.000 og måske samme i bod - eller 40.000 kr, grundet på en misforståelse

Dog enig i at så længe kørslen alene knytter sig til at skulle skabe indtægten og er i egen bil - så er der fradrag 
Cookie - John Hannover:
hvis du for at tjene de 100.000 kr har måtte køre 3000 km og har kørt det i din egen bil og har en meget nøje kørebog med km stand på hver side af erhverv + fra til adresse med formål - dato og km per tur - ja så har du det fradrag du søger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)