Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af selskab- Corona kompensation

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære kloge hoveder.

Jeghar brug for nogle råd/vejledning i forbindelse med mit selskab.

Sagen er den at i mange måneder har kært i underskud og pengene er der efterhånden ikke længere til at fortsætte på trods af at situationen ser ud til at vende, men set i lyset af flere fremdadrettet mpneder med underskud og et tilbud på selskabet som mere eller mindre bribger mit tab hjem igen, så syntes jeg det er fornuftigt at sælge.

Jeg har jo modtaget corona-kompensationer alle 3 slags.

Der kommer jo snart en slutafregning. Jeg har altid søgt kompensation på et faktisk grundlag( ventet til perioden jeg søgte for var afsluttet og brugte de nøjagtige tal). Men vil det give mening eller volde mig problemer tænker i, hvis jeg sælger før der er lavet en slutafregning- her tænker jeg primært at det lønkompensation som kan afvige. Nogle medarbejdere bliver kaldt ind løbende i takt med udvikling og lige denne seneste lønkompensation 12 april til og med d. 30 juni er søgt efter et skøn.

Skal man vente eller er det ok at der sker et ejerskifte inden slutafregning?

På Forhånd mange tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

går ud fra, at det er i selskabsform. Her har ejer jo ikke betydningen men selskabet, og så må det mest være noget med forhandling mellem dig og køber, og I kan finde en pris, der afspejler en mulig usikkerhed i forhold til lønkompensationen - Jeg ville nok "sælge katten mens skindet er varmt :) "

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John. Ja det er et aps. Jeg er bekendt med at et aps er en juridisk betegnede person og man som adm. Direktør/indehaver taler på dets vegne. Ved evt salg er det så den nye ejer som taler på dets vegne. Gæld, tilgodehavender, forpligtelser forbliver i selskabet.

Men jeg tænkte bare at hvis der er afvigelser hvilket der iøvrigt vil være, at erhvervsstyrelsen så måske tænkte" sjovt nok at du lige vælger at sælge på det her tidspunkt, måske er disse afvigelser begået bevidst" eller noget i den dur.

Jeg er 100% reel når det kommer til forretning. Jeg har fremvist køber al bogføring materiale. Køber ved nøjagtigt hvad der skyldes i selskabet til dags dato. Jeg har vist dokumentation for hvad jeg har fået af kompensationer og de faktiske forhold, så køber har slet ikke noget at komme efter.

Forskellen på en god og dårlig forretningsmand mener jeg er, at den gode indser i tide når nøglerne skal smide. Den dumme bliver ved og håber på at vende tingene og ender med at tabe alt!

Jeg ville oprindeligt have solgt selskabet for over 1 måned siden, problemet som min revisor påpegede er bare, at kompensationsordningerne kræver at der ikke var været ejerskifte. Så jeg venter til alt det her corona gøjl er overstået ihvertgald med hensyn til udbetaling af kompensation hvilket er 30 juni, og så er det adios herfra😉

Tak for svar John
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:
Men jeg tænkte bare at hvis der er afvigelser hvilket der iøvrigt vil være, at erhvervsstyrelsen så måske tænkte" sjovt nok at du lige vælger at sælge på det her tidspunkt, måske er disse afvigelser begået bevidst" eller noget i den dur.

Det kan jeg ikke tro, hvis du tilmed har det klart som noget der fremgår af den handelsaftale der er mellem dig og køber, så denne er helt på det rene med den upside/downside. 

Hvis din revisor siger, at kompensationsordninger kræver, at der IKKE er ejerskfte - så er det nu nok noget han ved, og som jeg ikke kendte - og så er der jo ikke mulighed, men her kan du jo høre ERST evt - men mon ikke han ved hvad han taler om revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt det er corona halløj er jo efterhånden en jugnle at finde rundt i. Politikkerne kender ingen gang selv reglerne som de selv har sat.

Jeg vil have at det bliver gjort ordentligt. Så 6 uger mere går.

Tak for svar John
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)