Hej Amino'er Vi har læst lidt på nettet, men er stadig i tvivl om hvad der er 100% juridisk gældende i nedenstående situation: En kunde bestiller et stort møbel, der leveres via fragtmand (~1000 kroner). Kunden har været i dialog med os lige op til dagen forinden, hvor det er aftalt med kunden, at varen leveres den efterfølgende dag. Dagen efter får vi så besked via fragtmanden om, at kunden har nægtet modtagelsen. Kunden skriver senere om aftenen, at de alligevel ikke ønskede varen. Hvordan er det med omkostningerne til fragten? Hænger vi selv på den, eller gør kunden rent juridisk? Vi har skrevet i vores handelsbetingelser: "Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Hvis du nægter at modtage en vare ved selve everingen, kan der forekomme et gebyr for returfragten. Dette beløb vil blive modregnet i beløbet der efterfølgende krediteres" Vi vil selvfølgelig kun pålægge omkostningerne til kunden, såfremt det er juridisk i orden. Kunden havde bestilt et meget dyrt møbel, som blev produceret på bestilling, og som vi ikke lige kan sælge igen lige med det samme. Den del er vi selvfølgelig nød til at æde, men fragten kunne vi godt tænke os at slippe for - om muligt. Pft. |
https://www.amino.dk/forums/t/47380.aspx
Varer produceret på bestilling - der gælder nok andre regler, som vil stille dig bedre, når du får dem i dine betingelser.
Prøv tjek andre webshops, hvad de siger til dette.