Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætter konto - udbetaling til Aps

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har søgt nettet tyndt fra svar i forsøg på at være foran 

Er under etablering af driftselskab i Aps struktur med 2 bagvedliggende holdingselskaber til mig og min kompagnon

Vi begge sparet ca 350.000,- op på iværsætterkontoen. 

Men hvordan udbetales til Aps? 

Alm I/S skal man søge løbende via blanket til afholdelse af udgifter. 

Men kan man ikke overføre alle midler direkte til Aps uden at skulle ansøge for hver enkelt udgift. Som jeg har forstået det skal de tilbagebetales linært over 10 år ved Aps i modsætning til ved I/s efter forbrug. 

Vi har opstart udgifter for ca 600.000,- fra start af div. slags, herunder indskud til lokaler (ca 115.000,-)

Har aftale med bankkonti til både aps og holding men afventer CVR nummer før dette er endelig på plads. 

Har revisor i baghånden men kunne godt tænke mig selv at sætte mig ind i det 

På forhånd tak for svar. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I ApS sker der ikke tilbagebetaling men skattefordelen udlignes over 10 år ved beskatning. Her overføres beløbet til stiftelse via en advokat eller revisor eller bank klientkonto som skal bekræfte kapitalerne.

Jeg formoder i bruger 3 x 40 t og ikke vil stifte med kapital 350 t - og så må revisor forklare hvorledes skattefordel føres retur ved øvrige hævninger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

stiftet med2x40.000 og rullende kapital til aps fra holding med 2x20.000 fra hver.

brugt en af de der onine oprettelser efter anbefaling fra vores bank - brug nemadvokat.dk

 

Brugt egne frie midler indtil videre.

ikke operttet med 2x350.000,- nej, da der var/er visse usikkerheder forbundet med opstart hvorfor projektet muligvis kunne falde eller blive udskudt, derfor ikke ville binde kapital unødigt før vi vidste om det med sikkerhed blev til noget

 

må snakke med revisor (har allerede én). Ville dog gerne bare selv forstå det inden

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
I ApS sker der ikke tilbagebetaling men skattefordelen udlignes over 10 år ved beskatning


Hvordan hænger det sammen hvis pengene skal bruges i drift som jo ejes af holding? Hvordan vil et sådan indskud i drift skulle behandles?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
I ApS sker der ikke tilbagebetaling men skattefordelen udlignes over 10 år ved beskatning


Hvordan hænger det sammen hvis pengene skal bruges i drift som jo ejes af holding? Hvordan vil et sådan indskud i drift skulle behandles?

ikke med - Jeg svarer på, at han skriver han er klar over, at pengene skal tilbagebetales (til kontoen) over 10 år - men at der ikke sker tilbagebetaling til iværksætterkonto men skattefordelen af det man har brugt til stiftelsen af ApS udlignes over 10 år - pengene betales ikke tilbage -ud fra

Tl82:
Men kan man ikke overføre alle midler direkte til Aps uden at skulle ansøge for hver enkelt udgift. Som jeg har forstået det skal de tilbagebetales linært over 10 år ved Aps i modsætning til ved I/s efter forbrug

Det opfatter jeg som at pengene skal betales tilbage fra ApS over 10 år (og ikke at det er skatten som udlignes)

Det som skal bruges i drift må vel gå til drift direkte når det er til driften - modsat stiftelsen som vel går til holding som så stifter Drift for samme

Men nok ikke med på hvad du mener

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Lier:

Cookie - John Hannover:
I ApS sker der ikke tilbagebetaling men skattefordelen udlignes over 10 år ved beskatning


Hvordan hænger det sammen hvis pengene skal bruges i drift som jo ejes af holding? Hvordan vil et sådan indskud i drift skulle behandles?

ikke med - Jeg svarer på, at han skriver han er klar over, at pengene skal tilbagebetales (til kontoen) over 10 år - men at der ikke sker tilbagebetaling til iværksætterkonto men skattefordelen af det man har brugt til stiftelsen af ApS udlignes over 10 år - pengene betales ikke tilbage -ud fra

Tl82:
Men kan man ikke overføre alle midler direkte til Aps uden at skulle ansøge for hver enkelt udgift. Som jeg har forstået det skal de tilbagebetales linært over 10 år ved Aps i modsætning til ved I/s efter forbrug

Det opfatter jeg som at pengene skal betales tilbage fra ApS over 10 år (og ikke at det er skatten som udlignes)

Det som skal bruges i drift må vel gå til drift direkte når det er til driften - modsat stiftelsen som vel går til holding som så stifter Drift for samme

Men nok ikke med på hvad du mener

vh John Hannover

Tror jeg fik formuleret mig dårligt. Godt bevidst om at det er skatten som skal udlignes ("tilbagebetales" da jeg jo har fået fradrag tidligere for denne) linært over 10 år på min private skattebillet/indkomst. 

Men kan simpelhent ikke finde ud af hvordan jeg får dem over i driftselskabet til brug løbende til udgifter - som jeg læser den formular man skal udfylde til skat for udbetaling fra konto indikerer den udbetaling løbende til udgifter (med angivelse af ny formular hver gang til hævning) og ej indsat til fremtidig drift i aps - men det er praksis i I/S, men skulle ikke være det i aps som jeg har forstået det. 

Men må spørge revisor når det er på plads, han må næste vide det. Eller banken måske ved. 

Alternativ må løsningen være at sælge andele fra driftselskabet til begge betalt med iværksætter konto midler og derved forhøje kapitalen i selskabet. Men virker som meget besværlig løsning. 

Tænkte bare andre havde stået med samme problem og derfor kendte den rigtige løsning/svare på hvordan det praktisk blev gjort. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
ikke med

Næ - det var heller ikke særligt skarpt formuleret. :)

Det var nu et mere generelt soørgsmål om hvordan det er muligt at kanalisere penge fra iværksætterkontoen ned til drift aps. Med et holdingselskab er der skudt et selskab imellem iværsætterkontoens ejer og driftselskabet. Så spørgsmålet gik egentlig på om et indestående på en iværsætterkonto kan bruges på et selskab som man kun indirekte ejer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lier:

Cookie - John Hannover:
ikke med

Næ - det var heller ikke særligt skarpt formuleret. :)

Det var nu et mere generelt soørgsmål om hvordan det er muligt at kanalisere penge fra iværksætterkontoen ned til drift aps. Med et holdingselskab er der skudt et selskab imellem iværsætterkontoens ejer og driftselskabet. Så spørgsmålet gik egentlig på om et indestående på en iværsætterkonto kan bruges på et selskab som man kun indirekte ejer?

ah jeg er med på hvad du mener - I princip kan den vel ikke anvendes til andet end selskaber der har kontoindehaver som stifter -

Jeg mener også det skal være et aktivt selskab = driftsselskab og ikke må være rent holding. https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2014/1175 se § 7 pkt 2. med teksten: Aktierne eller anparterne skal være i et selskab, hvis virksomhed ikke i overvejende grad består i udlejning af fast ejendom, besiddelse af kontanter, værdipapirer eller lignende
Det burde udelukke holdingselskaber kan stiftes via iværksætterkonto


Jeg mener faktisk at huske noget med, at hvis man skal udnytte iværksætter konto så skal man stifte drift - og får man så brug for holding siden - så skal der en aktieombytning til

Jeg har dog aldrig undersøgt, om at være reel ejer skulle række - men tror det ikke og så er drift måske også ejet af flere holdingselskaber. Holding kan næppe få penge fra iværksætterkonto til noget i et selskab der ikke er stiftet og ejet af kontohaver - MEN banken må kende den problematik ud og ind ville jeg tro.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til eventuelle interesserede i samme emne

Efter jeg fik fat i en person hos skat som rent faktisk vidste noget om emnet kunne han fortælle mig at den rigtige løsning var at 

- lave kapital udvidelse af holding  

- låne penge fra holding til driftselskab

- ansøge om udbetaling af iværksætter midler via udfyldelse af normale blanket med anmeldelse af brug for køb af anparter

har efterfølgende fået udbetalt fra iværksætter konto

minus for nogle vil dog være at man midlertidig skal lægge ud for kapital udvidelse via privat økonomi. Om dette kan undgås kan jeg ikke sige med sikker

håber det kan hjælpe andre

Thomas Johan Larsen

dinKiro.dk

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Johan Larsen:
minus for nogle vil dog være at man midlertidig skal lægge ud for kapital udvidelse via privat økonomi. Om dette kan undgås kan jeg ikke sige med sikker

Tak for tilbagemeldingen. Det var brugbart.

Omkring"udlæg"for kapital kan man måske være heldig at ens bank vil være med i de få dage, som processen kan gennemføres på.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)