Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerandel i restaurant trods personlig gæld?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Mit spørgsmål går i alt sin enkelthed ud på: Hvilke eventuelle konsekvenser det kan have, at have personlig gæld (i dette tilfælde både gældsstyrelsen ca. 100.000kr og private kreditorer ca. 50.000kr), hvis man er blevet tilbudt at hjælpe med at starte en restaurant op, som man så får en ejerandel i (mindre andel, 10-15% i et ApS).

Er for nyligt begyndt at afvikle på gælden, ved gældsstyrelsen svarer afdragene til omtrent det der bliver skrevet på i renter, de private lån bliver afdraget hurtigst muligt, hvor første prioritet er at afvikle lån, ved de kreditorer som har meldt mig i RKI.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke overholder de betalingsaftaler du har på al anden gæld, kan kreditor indkalde dig i fogedretten med henblik på at foretage udlæg i dine aktiver/værdier, herunder din andel i restauranten, men også i din bil, andels- eller ejerbolig m.v.

Derfor var det måske smart hvis du i første omgang lod andelen i restaurant stå i en andens navn som du har tillid til.

Jeg vil gerne hjælpe dig hvis du skriver en PB.

Hilsen Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

KimKøbenhavn:
hvis man er blevet tilbudt at hjælpe med at starte en restaurant op, som man så får en ejerandel i (mindre andel, 10-15% i et ApS).

Jørgens svar er godt - (dog altid lidt ked af stråmænd) og husk - at får du en andel uden at betale - så skal du beskattes af værdien og de skal indberette det til skat til værdien det måtte have

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 51
Fra  Hygge ole Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt at snak med mads @ Gastroudstyr - de plejer at være venlige til at hjælpe

Hej

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)