Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i Spanien for min enkeltmandsvirksomhed

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
Tak for Jeres interesse for mit indlæg. Jeg har lejlighed på Costa del Sol. Jeg udfører alternativ behandling, så som akupunktur, bambus massage, behandler med æteriske olier osv. Det vil jeg gerne kunne gøre i det spanske, når jeg er dernede.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Solevad:
Hej.
Tak for Jeres interesse for mit indlæg. Jeg har lejlighed på Costa del Sol. Jeg udfører alternativ behandling, så som akupunktur, bambus massage, behandler med æteriske olier osv. Det vil jeg gerne kunne gøre i det spanske, når jeg er dernede.

det forstærker bare, at det er spanske myndigheder og nogen med forstand på spanske regler du skal have fat i. Din enkeltmands får, med alt jeg ved ikke tilladelse til uden videre at fungere på den måde i Spanien. Skattemæssigt vil den altid blive opkrævet fuld dansk skat af sit overskud uanset hvor du får det fra - enkeltmands kræver fuld dansk skattepligt - men jeg forestiller mig, at Spanien også vil have skat af dig, og at du så er ude i at søge refusion for dobbeltbeskatning, hvad du ikke får med enkeltmands overskud med alt jeg ved - men kunne få ved personlig indtægt i øvrigt.

Momsmæssigt forestiller jeg mig, at Spanien har samme forhold til momspligt set i forhold til akupunktur som DK (Eu regler) men som du beskriver det forestiller jeg mig det vil være alm momspligt efter de spanske momsgrænser, som ikke svarer til de danske

Jeg ville starte med at undersøge hos spansk revisor (eller hvis du kan finde dansk kollega der arbejder med tilsvarende i Spanien og har erfaring) og først derefter, undersøger hvordan dansk skat vil påvirke, at du givet også får spansk skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Solevad:
Jeg udfører alternativ behandling, så som akupunktur, bambus massage, behandler med æteriske olier osv. Det vil jeg gerne kunne gøre i det spanske, når jeg er dernede.
Det er klart en anden sag - da du så driver virksomhed på spansk jord - og det skal du svare skat af i spanien. Som udgangspunkt skal du være autonomo og det "koster" omkring 250 Eur som et udgangspunkt for overhovedet at starte op - 

Få fat i en gestor / revisor i Spanien så hjælper de dig i gang med det der er nødvendigt - 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 21. Jan 21
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Du skal være opmærksom på at Danmark og Spanien ikke har en dobbeltbeskatningsoverenskomst, så du bør søge rådgivning om beskatning i både Danmark og Spanien.
Tilmeldt 1. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Per! Nu ved jeg det er en gammel tråd men jeg prøver alligevel. Såfremt jeg har enkeltmandsvirksomhed i dk og dermed self dk adresse - skal jeg så forholde mig til dansk/spansk skat hvis jeg opholder mig herfra og arbejder (med digital markedsføring hvor jeg rådgiver danske virksomheder). og er der et max på hvor længe jeg må være i spanien? det er noget med at jeg ikke må beholde enkeltmandsvirksomhed, hvis jeg bor i udlandet også :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

HVis du har dansk enkeltmands så kan du ikke arbejde for den uden 100% ren dansk skat. Spanien vil sikkert også beskatte indtægten og DK og Spanien har som jeg husker det ikke dobbeltbeskatningsaftale - så den må du undersøge med spanien
Du kan kun bevare din danske virksomhed ved at have dansk bopæl og fuld dansk skattepligt - og det er fra dag til dag ikke - hvor længe 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

DigitalEU:
Hej Per! Nu ved jeg det er en gammel tråd men jeg prøver alligevel. Såfremt jeg har enkeltmandsvirksomhed i dk og dermed self dk adresse - skal jeg så forholde mig til dansk/spansk skat hvis jeg opholder mig herfra og arbejder (med digital markedsføring hvor jeg rådgiver danske virksomheder). og er der et max på hvor længe jeg må være i spanien? det er noget med at jeg ikke må beholde enkeltmandsvirksomhed, hvis jeg bor i udlandet også :-)



John ved meget - så læn dig op af ham. Og han er frisk på at gentage hvad andre allerede har skrevet - så vi lader ham svare dig.

Jeg ved hvordan reglerne er for mig der har haft DK selskab og er resident i Spanien - og hvordan det er når du har firma i Spanien og er resident i Spanien.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo tilføje - at havde man ApS (selskab frem for enkeltmands personlig) så kræves blot en dansk adresse og dansk selskabsskat - men personlig indkomst ubetalt som løn formentlig kan ligge på feks spansk skat. Udbytteskat vil skulle acontoindbetales med 27% som for andre til DK - men igen med mulighed for regulering så man ikke rammes båd i DK og Spanien - Det kan dog påvirkes hvis driften reelt foretages fra DK (dansk hjemmeside danske kunder osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
.
Tilmeldt 1. Mar 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Per: Jeg vil meget gerne høre hvordan det har været for dig med dk selskab og residens i spanien :) og kender du evt til hvor længe jeg må fx må være i udlandet hvis jeg har dansk adresse og dk selskab også uden at der kommer problemer" / altså hvordan gør jeg det rigtigt:)

John: jeg forstår ikke helt dine svar - de er meget lange og kommer ind på mange nye ting og forklaringer:( aps er ikke en mulighed. jeg er interesseret i hvordan enkeltmandsvirkosmhed kan være en mulighed og hvordan jeg kan gøre det korrekt. nogen siger at man ikke kan ha virksomhed i dk hvis ikke man bor der, andre siger at man som udenlandsk person (med eller uden dansk cpr) kan oprette virksomhed i dk og at der ikke er krav til hvor ejeren af selskabet bor....så jeg er lidt forvirret. prøver at finde ud af så meget jeg kan selv - inden mit møde med dansk revisor, så jeg ved præcis hvilke spørgsmål der er relevante at stille:)
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)