Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæter / fradrag / sommerhus

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Håber at I kan hjælpe med dette "problem"

Jeg bor privat på sjælland og driver et ApS på Sjælland. Jeg har nu fået tilbudt at købe en iskiosk på vestkysten.

Hvis jeg opretter et nyt ApS til iskiosken, og jeg samtidig køber et sommerhus på vestkysten, kan jeg så få skattefri diæter/fradrag hvis jeg selv tager "dagsvagter" i iskiosken fordi jeg har jo ikke mulighed for at komme hjem...eller vil SKAT antage at jeg er "hjemme" fordi det er mit eget sommerhus?

mvh,

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil som hovedejer af ApS få alt for høj skat ved jo at have rådighed over bolig - og ja diæter kan du ikke få i egen bolig - der er man hjemme - heller ikke rejser og endeligt må sommerhuse ikke ejes af selskaber

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

tak for svar. Jeg tror, at jeg har forklaret mig forkert. Mit sommerhus ejes af mig og min kæreste privat. Og anses sommerhus som egen "bolig" ? Fordi jeg vil godt kunne få diæter, hvis jeg lejer mig ind et sted, f.eks. et værelse, hvis vores sommerhus er udlejet til andre via Dansommer, korrekt ? Vores privat hus er jo på Sjælland, 3 ½ times kørsel fra arbejdsstedet.

mvh,

Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AH - privat ejet sommerhus - jeg vil ikke mene du kan få diæter når du bor i eget sommerhus med mulighed for egen mad osv. Ja det ville du kunne i lejet sommerhus eller hotel - forudsat udstationeringen kan vises korrekt med fuld arbejdstid osv

Skat vil efter min bedømmelse ikke regne eget sommerhus som berettigende til nogen form for diæter - privat bolig - den daglige eller anden man selv ejer, vil ikke åbne den mulighed

Du bør også undersøge problematiken med at det jo KUN er til midlertidig arbejdsplads - og hvis du ejer den selv og passer arbejdet der i længere tid, så vil diæter slet ikke kunne komme på tale uanset hvad. Det er en vurdering SKAT vil anlægge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar....

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)