Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg gøre ved chikane & falske anmeldelser?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Til dagligt driver jeg et mindre håndværkere firma. Men har fået en udfordring, i disse online tider med online haters?.
Tænker ikke at vi er den enestes mindre virksomhed, som har prøvet dette?.

Det er sådan vi har en person/hater som vi kalder for Mr. X (Kender ikke personen)

Mr. X, har aldrig været kunde hos os eller snakket med personen som arbejder i firmaet.

Men Mr. X, synes det er sjovt og skrive kommentar om ``Hvor en dårlig person´´. Mester skulle være på firmaets Facebook Gruppe og Google.
Selv om Mr. X aldrig har truffet person & firmaet i virkeligheden.

Selvfølgelig. Hvis vi hade gået hen og fåede lavet et stykke arbejde, eller svinet vores kunder til. Så kunne jeg udmærket forstå, at der ville komme disse kommentar. Nok mange i løbet af en dag, hvis dette var tilfældet.
Men har sværte ved at acceptere, at Mr. X kommer med disse kommentar, når man ved det er løgn og latin & chikane.
Synes vi mindre virksomheder kæmper nok lige for tiden.

Mr. X har også hygget sig med at skrive en masse fine kommentar på næsten alle vores Facebook opslag, osv. Men det kan vi da heldigvis få stoppet ved at trykke på slet knappen til kommentaren.

Problemet er jo nok at de falske anmeldelser/chikane ikke kan slettes fra Facebook & Google. Det er selvfølgelige os klart, så man ikke kan snyde med sine anmelders på firmaet.

Men med de kommentar som Mr. X fremvisser i vores Facebook & Google, har det fået en betydning for vores omsætning og ryet på firmaet.

Har prøvet og anmeldelse de falske anmeldelser til Facebook & Google. Men det ved vi jo godt alle sammen, at det hjælper ingen ting.
Har også prøvet og tag kontakt til advokaten. Men uden held, for som det er i dag, må du gøre hvad du ville som online privat?.

Har også prøvet og ringe til virksomheden som Mr. X arbejder ved. For at spørger dem og de kunne tænk sig samme kommentar?.
Men nej, selvfølge kunne de ikke tænk sig og modtage disse anmeldelser.
Det skal siges at Mr. X arbejder ved en større virksomhede, som arbejder indenfor samme fag som os.

Har ikke tænk mig gøre det samme som Mr. X, ved virksomheden som han arbejder hos. Så hvad har jeg af muligheder her?.

Hvad har i af oplevelser hos jer?.
Måske nogen Aminoer som kender personener fra Facebook eller Google?.

Mvh Håndværkerne
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er jo svær. Umiddelbart lyder det dog til, at din advokat ikke er helt skarp - naturligvis må man ikke skrive åbenlyst falske og injurierende opslag. Selvom der evt ikke måtte være tale om injurier, kan du have et civilretligt krav - både mod X, Google og Facebook - om at få fjernet er opslag.

jeg vil anbefale dig at kontakte en anden advokat, evt med speciale i IP-ret mv (fx Patrade). Prismæssigt ved jeg ikke hvad det vil betyde for dig, så spørg også til det.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en træls situation.

Det lyder som en god ide, at snakke med en anden advokat.

Derudover "styrer" mange virksomheder deres online bedømmelser ved at henvise glade kunder til at skrive anmeldelser, mens utilfredse kunder henvises til at snakke med deres kundeservice.

Hvis jeg var dig, ville jeg bede alle dine glade kunder give dig gode bedømmelser på Facebook og Google og dermed få de dårlige anmeldelser til at drukne i gode anmeldelser.

Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jens J. Iversen:

Sikke en træls situation.

Det lyder som en god ide, at snakke med en anden advokat.

Derudover "styrer" mange virksomheder deres online bedømmelser ved at henvise glade kunder til at skrive anmeldelser, mens utilfredse kunder henvises til at snakke med deres kundeservice.

Hvis jeg var dig, ville jeg bede alle dine glade kunder give dig gode bedømmelser på Facebook og Google og dermed få de dårlige anmeldelser til at drukne i gode anmeldelser.



Hej Jens,
Tak for dit svar. Jeg/vi har os masser af finde anmeldelser andre steder på nettet.

Vores kunder og os selv. Bruger ikke rigtig Facebook & Google til anmeldelser.

Så det straffer os lidt pt. Så snart de søger os på Google dukker det op.

I er velkommen til at anbefale en dygtig advokat til sagen.

Hvis der er folk fra Facebook og Google, som ser med. Er de da også velkommen til at skrive en PM.

Hilsen Håndværkeren
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den pågældende - som du jo øjensynligt kender identiteten på - arbejder i konkurrerende firma - så ville jeg måske nok bede min advokat om at rette henvendelsen til firmaet og starte med at gøre dem ansvarlig for hans "skriveri" -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Håndværkeren2021:
Jens J. Iversen:

Sikke en træls situation.

Det lyder som en god ide, at snakke med en anden advokat.

Derudover "styrer" mange virksomheder deres online bedømmelser ved at henvise glade kunder til at skrive anmeldelser, mens utilfredse kunder henvises til at snakke med deres kundeservice.

Hvis jeg var dig, ville jeg bede alle dine glade kunder give dig gode bedømmelser på Facebook og Google og dermed få de dårlige anmeldelser til at drukne i gode anmeldelser.



Hej Jens,
Tak for dit svar. Jeg/vi har os masser af finde anmeldelser andre steder på nettet.

Vores kunder og os selv. Bruger ikke rigtig Facebook & Google til anmeldelser.

Så det straffer os lidt pt. Så snart de søger os på Google dukker det op.

I er velkommen til at anbefale en dygtig advokat til sagen.

Hvis der er folk fra Facebook og Google, som ser med. Er de da også velkommen til at skrive en PM.

Hilsen Håndværkeren

Som ovenfor anført - prøv at kontakte Patrade :)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft én (heldigvis kun én) falsk anmeldelse: en person som jeg før i tiden betragtede som god ven skrev på Google en anmeldelse: "dårlig service og ingen backup", eller noget i den retning. Og gav mig én stjerne.
Jeg svarede meget pænt - måske ikke helt ordret som dette, men omtrent samme ordlyd:

Hej <navn>. Tak for din anmeldelse. Jeg er meget ked af at du oplever min virksomhed sådan. Jeg har dog kigget på sagen, og det viser sig at du aldrig har købt backup-tjenester eller serviceydelser hos mig. Så du må forveksle mig med en anden virksomhed."

Nu tænker jeg, at jeg nok skulle have tilføjet: "Hvis jeg kan hjælpe dig med bedre serviceydelser eller backuptjenester du har fået leveret af andre, siger du bare til, jeg er sikker på at jeg kan gøre det på en mere tilfredsstillende måde". Det var en misset chance fra min side. Men vedkommende har aldrig mere lavet flere dårlige anmeldelser.

Han har dog senere prøvet at "fikse" venskabet. Jeg ønsker ikke at være venner med ham længere, så det tog er kørt.

Albert

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er desværre ikke den eneste og heller ikke den sidste.

En af mine venner har et firma, der tilbygger/ombytter/renoverer osv.

Når en uge er omme gennemgås arbejdet, således en faktura for ugens arbejde kan sendes. Efter aftale med kunderne optages disse, således der kan laves et referat. Så er alt i den skønneste orden.. Super fint, WAUUUW osv.

Så projektet er færdigt og skal endelig gennemgås, så informeres der ikke om optagelse og så er alt det, som tidligere er lavet noget værre l..., "man skulle skamme sig", ja selv spartling, som kunderne selv skal lave, er pludselig udført af byggefirmaet!!. Alle optagelser bliver gemt, således at dem der prøver advokat, taber. For alle deltagere ved gennemgang, bliver nævnt ved navn og skal svare om de er mødt op.

Så du skal bare tage fat i "kunden" og bede om en forklaring, da du ikke kan navnet i kartoteket.

Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Per Krabbe, scanboat.com:

Hvis den pågældende - som du jo øjensynligt kender identiteten på - arbejder i konkurrerende firma - så ville jeg måske nok bede min advokat om at rette henvendelsen til firmaet og starte med at gøre dem ansvarlig for hans "skriveri" -



Hej Per,

Tak for dit input.

Ja jeg kender udmærket Mr.X fulde navn fra hans Facebook & Google. Tænker hvis jeg skriver personens navn her, får han vel bare hans venner til at gør det samme igen?. Ønsker ikke og prøve med falske anmeldelser & chikane igen :(

Mr.X arbejder i et konkurrerende firma, hvor de er 50 mand i firmaet.

Hos os er vi kun 2. Medarbejder og mig selv mester.

Jeg prøver og ringe til en anden advokat der har mere styre på dette. For jeg kunne heller ikke selv på det til at stemme, det som advokaten sagde.

Arne er kommet med et godt bud på en advokat. Så jeg ville prøve og ringe til dem mandag morgen.

Håber på det bedste.
Tilmeldt 15. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Arne,

Jeg prøver og ringe til dem mandag morgen og ser hvad de siger til sagen.

Tak for input Yes

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)