Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af skat, enkeltmandsvirksomhed og I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jer,

Der er sådan at jeg ef ejer af mit personlige CVR nummer, og 50% ejer et I/S. VI skal jo inden længe indberette skat, og derfor vil jeg gerne høre om følgende for en god ordens skyld:

1. Er det rigtig forstået at underskud for begge to udelukkende skal anføres på egen personlig eårsopgørelse, og dermed ikke ved erhvervsstyrelsen eller lingende?

Nu er det sådan at begge selskaber i år har skabt underskud (Tjah sådan kan det gå).

2. Er det korrekt forstået at jeg blot indberretter underskud fra personlig cvr + 50% underskud fra I/S på min personlige årsopgørelse?

De bedste hilsner,
Morten Kaj Jul Degnebolig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, endnu engang.

Men jeg er i tvivl om hvad du mener med "oplysningstal". Jeg synes nemlig ikke jeg kan finde nogle steder på hverken erhvervsstyrelsens eller skats hjemmeside hvor jeg kan indskrive omsætning mm..

De bedste hilsner,
Morten Kaj Jul Degnebolig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kaj Jul Degnebolig:


2. Er det korrekt forstået at jeg blot indberretter underskud fra personlig cvr + 50% underskud fra I/S på min personlige årsopgørelse?

De bedste hilsner,
Morten Kaj Jul Degnebolig

50% underskud fra I/S på min personlige årsopgørelse er fuldstændig betinget af i ikke har en aftale om fordeling af overskud? En interessentskabsaftale indeholder som regel et punkt om overskudsdeling; hvis I ikke deler 50/50 skal skatten heller ikke deles 50/50.

I øvrigt skal du huske at korrigere for evt. afskrivninger - afskrivningerne i et I/S er firkantet sagt personlige. Uden at kende til dine personlige skatteforhold, så er det på ingen måder givet, at man bare skal give fuld gas på afskrivningerne.

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Oct 19
Indlæg ialt: 25
Fra  Vores IT Support I/S Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak Jesper - vores overskudsdeling er 50/50. Men selvfølgelig vigtigt at få det nævnt, det er jeg helt enig i :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)