Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Istandsætte 2. etage til kontor

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har længe fulgt med herinde og har i dag fulgt op med en nyoprettet konto. :-)

Jeg er ved at vokse ud af det lille kontor jeg har indrettet i vores hjem. Der er flere indlæg om hvorvidt man kan købe en pavillon og bruge den til kontor. Jeg går med lidt andre tanker, hvis det er en mulighed - naturligvis.

Vi har en 2. etage som er et traditionelt loft. Altså spær og tegl. Ingen isolering eller noget der minder om det. Ved I om det er muligt at istandsætte dette til et kontor til virksomheden? Jeg antager at der som minimum ikke må laves noget udadtil på huset og at der skal betales skat af det, eller noget lignende. Hvis det da er en mulighed.

Er det noget jeg skal skyde en hvid pil efter? Det er naturligvis altid en mulighed at gøre dette for private midler - men det kommer ikke til at blive brugt privat, så det er jeg ikke meget for. :-)


Med venlig hilsen
Jakob Bjerre Petersen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke indrette loftet til kontor med fradrag i virksomheden, da det jo er i dit private hus. 
Du kan få fradrag for skat på huset i forhold til arealets værdi (om den så er samme for loft som for øvrige m2 må du undersøge) samt evt forbrug - mere kan du ikke få ud af det desværre. Det ville være samme med pavillon på privatgrunden som jeg ser det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay. Tak for svar, lidt som man kunne frygte/forvente :-)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

JakobBjerrePetersen:
Okay. Tak for svar, lidt som man kunne frygte/forvente :-)


Din tanke lød for godt til at være sand, ikk? 😷 🤓

Og sådan er det danske skattesystem opbygget sådan overordnet set. Og det er i øvrigt helt fint.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 5. Jan 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe. Absolut. Det her var en af de sjældne gange hvor jeg overvejede det nok til at det måske kunne være muligt med en mase forbehold. 🙂
Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Og sådan er det danske skattesystem opbygget sådan overordnet set. Og det er i øvrigt helt fint.

Mjaee, det havde været rimeligt hvis man kunne bygge og anvende udelukkende i firmaregi. Så er værdiforbedringen jo ejet af firmaet i "lejede" lokaler. Ved ophør af anvendelse må dette prissættes og udtages til privat brug - det havde været rimeligt. Men det havde så åbnet en ladeport af snydemuligheder.

C.C.2.4.4.9 Udgifter til ombygning, forbedring eller ... - Skat.dk:

Udgifter til ombygning, forbedring eller indretning af lejede lokaler kan afskrives med indtil 20 pct. ... Hvis lejemålet er uopsigeligt fra udlejers side i en forud fastsat periode, kan den årlige afskrivning ikke overstige et beløb svarende til, at afskrivning sker med lige store årlige beløb over uopsigelighedsperioden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

der er jo masser af ting man kan i lejede lokaler som man ikke kan i hus man har som privat ejerbolig. Jeg tror alt andet ville blive håbløs administration og kontrol/snyd

Lejede lokaler ville så også betyde der skulle rodes med markedsleje og huslejen ville være skattepligtig uden bundfradrag for udlejer til erhverv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)