Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette tysk firma / betale tysk moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har en webshop, der sælger udelukkende til tyske kunder. (.DE domæne, alt på tysk osv).

Vi sender varerne fra Danmark.

Pt. er priserne inkl. dansk moms (25%), men den tyske moms på samme varer er 16%. Kunne vi nøjedes med de 16% ville vi kunne være mere konkurrencedygtige, hvilket vi er meget interesserede i.

Er der noget til hinter for, at vi opretter et tysk firma, og afregner moms til Tyskland i stedet?

Og er der nogle, der kender til en guide eller lign. i forhold til oprettelse af tysk firma - eller måske bare tysk momsnummer (hvis det er nok)?

Selve overskuddet afregnes vel stadig til DK, da vi er beliggende i Danmark?

PFT. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:
Selve overskuddet afregnes vel stadig til DK, da vi er beliggende i Danmark?
umiddelbart ja - har I tysk GMBH eller UG kan det dog være mere kompliceret med tysk selskabsskat inde over i modregning, når I driver det fra DK - tal med en revisor

Minida-plakater:
Er der noget til hinter for, at vi opretter et tysk firma, og afregner moms til Tyskland i stedet?
nej - det skulle være besvær med at få en bank i Tyskland måske

I vil fra 1/7 kunne registrere tysk moms fra varer i SKAT.dk - det bliver krav ved over 10.000 euro oms. men man kan godt vælge lokal moms i EU fra 1/7

Jeg har ikke link til ellers at registrere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Ok - så fra 1/7 så har vi kun mulighed for at betale moms til Tyskland - altså de 16%? Og vi kan indberette via SKAT.DK?

I så fald venter vi bare det halve år, og betaler via SKAT.dk. Det lyder som det nemmeste. :)

Mange tak.

Mvh.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:
Ok - så fra 1/7 så har vi kun mulighed for at betale moms til Tyskland - altså de 16%? Og vi kan indberette via SKAT.DK?
nej op til 10.000 euro salg til EU kan I vælge dansk moms - men Ja I KAN så fra 1/7 momsregistrere for både varer og elektronik via skat.dk MOSS systemet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. 

Ja, valget er jo ikke så svært. 16% eller 25%. Vi går med tysk moms.

Tak for info. Vi ser frem imod d. 1/7. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu mener jeg at tysk moms pr. 1.1.2021 er tilbage på 19% igen.

Jeg er enig - 19% er også mindre end 25%

Ps. Jeg tror ikke man "bare lige" opretter et tysk selskab hvis man ikke har bopæl i landet. 

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:

Super. 

Ja, valget er jo ikke så svært. 16% eller 25%. Vi går med tysk moms.

Tak for info. Vi ser frem imod d. 1/7. :)

det er oplagt i alle fald hvis man omsætter over de 10.000 euro i EU - nok mindre oplagt for mindre salg, hvor meget måske spises ved administration af en ekstra momskonto der jo lige skal sættes korrekt op og den dobbelt indberetning - selv om det kan ske via SKAT.dk  Om d 16% er videreført ind i 2021 ved jeg ikke - jeg kan forestille mig det, specielt fra 1/7 ville ses som statshjælp der var konkurrenceforvridende, så den går retur til 19% (med mindre de helt fast for alt vil lægge den på 16% men det skal de så hente i andre skatter) Men 6 % er jo også penge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 13
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

fra 1. juli 2021 SKAL man momsregistreres i tyskland hvis man sælger for mere end 10.000 euro om året ved fjernsalg/nethandel. 

jeg er selv blevet momsregistreret i oktober og momsangivelsen er ret simpelt hvis man kun har lidt køb og salg, man kan feks gøre det i MeinElster. Kun det med bogføring i economic er jeg ikke kommet til. 

Man kan sagtens flytte hele firmaet til tyskland hvis det er det man vil, selvom man bor i danmark. Hvordan man gør skal man nok have hjælp til. Så betaler firmaet skat i tyskland hvis jeg har forstået det rigtigt. 

Jeg bruger en der hedder Jan Thomsen fra etablering-tyskland.com. Han har også lavet min momsregistrering, mener det kostede mig 125 euro eller noget i den stil 

 

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)