Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning på moms?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 16
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 05:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino.


Jeg står og har fået 2 regninger på 2 nedlukket CVR fordi der ikke blev indberettet moms for perioden 1/4-30/6 2 CVR der blev nedlukket 1/6. Regningerne er 2x 8000kr moms, og 2x afgift fordi de har gjort det på 800kr.

sagen er den at jeg har fået betalingsfrist til 1/12, jeg går stadig og afventer tastselv kode fra skat så jeg ville kunne rette selv. Det 2 virksomheder der har 0kr i omsætning, kan det virkelig passe jeg skal ende ud med at betale lidt over 17600kr for et forkert påskønnelse af skat? 
Det noget der stresser mig helt vildt, så vil egenligt høre får man noget ud af at ringe til dem mandag og sige man venter på tastselvkoder, eller vil de sige at den er fastsat, og jeg må tage den med gældssættelsen når den lander der? Jeg står ikke lige med 17.600kr, og slet ikke til at betale en forkert påskønnelse af moms...

håber nogle kan hjælpe med et svar, eller hvad jeg skal gøre.

vh

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også logge på med NemID

Tilmeldt 18. Sep 16
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre ikke, jeg kan ikke vælge den virksomhed når jeg logger ind med nemid, kun privat eller en der intet har med det og gøre

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder mærkeligt at du ikke kan logge ind via NEM-ID  for er det aps, IVS, A/S burde du kunne logge ind med dit private NEM-ID. (forudsat at du er ejer)

Alternativt vil SKAT kunne fremsende ny logind info, såfremt de har allerede har en mail adr. på dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke logge ind i et lukket selskab - det er korrekt - uanset med privat eller firma nemID når selskabet er lukket

Du kan og bør anke momsansættelse, så du formentlig kan slippe med momsbøder - som vil være mindre (800 kr per manglende moms per selskab 2de 2 x 800 kr)

Det 8000 er deres ansættelse fordi de ikke har fået en angivelse fra dig, og den er det ikke umuligt at ændre normalt, ved at man via regnskab mm viser, at man ikke har haft nogen som helst moms

Ja det giver (måske) noget at ringe mandag og høre hvordan du anker selve momsen via klare regnskaber med evt bankkonto udtog der viser, at du intet salg har haft - og bede om tast selv - eller ID linje til omg at indbetaler de 1600 kr bod

Jeg kunne så med 2 lukkede CVR tro det jo er selskaber eller i alle fald et selskab, hvor du risikerer en personlig bod på 8000 kr for ikke personligt med din skat for 2019 at have indsendt skema for kontrolerede transaktioner - men er det kun 2020 - så er det først 2021 du skal indsende for 2020 https://johnhannover.blogspot.com/2020/10/kontrollerede-transaktioner.html

Det kan være et I/S og en personlig virksomhed, og så kan de som sådan være lukket korrekt, men er noget af det et selskab, ex IVS, så vil du jo givet høre fra skifteret om de lukkede selskaber hvis ikke du selv lukkede dem via erklæring eller frivillig likvidation - men er de lukket korrekt - er den overstået. Det lyder bare ikke muligt, da korrekt lukning kræver skatteerklæring og en sådan har du ikke kunnet få med den moms. 

vh John Hannover

vh John Hannover

What do you want to do ?
New mailCopy

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:

Du kan også logge på med NemID

ikke hvis et CVR er lukket - eller hvis der er mere end en ejer i ApS eller jo i I/S - men lukket er lukket for ebox skat og alt - her er der så sendt rykker og advarsel via firma e-boks inden - men dem kan man jo så ikke se mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

UnScope:
Desværre ikke, jeg kan ikke vælge den virksomhed når jeg logger ind med nemid, kun privat eller en der intet har med det og

Jeg er enig med UnScope.

Jeg solgte et selskab med kunder- lager osv.

Ved overdragelse, hvor jeg fratrådte som direktør (som blev rettet), var der en Windows opdatering. Jeg kan nu ikke logge ind, så jeg er ikke længere direktør, men står som ejer. Selvom ERST har fået kopi af ny ejerbog osv.

Jeg kan ikke lave login og ændre resten. ERST har fået fremsendt dokumenter for resten, men !!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)