I det konkrete tilfælde er det udelukkende relevant hvis man rent faktisk mener det er en reklameydelse og den faktisk udnyttes i Danmark.
Jeg kan ikke se andet end at det som beskrevet er affiliatetekster = reklame som man tjener på - ved udnyttelse i Danmark ud fra beskrivelsen
Først og fremmest er der tale om to transaktioner, første transaktion er salget af en tekst, anden transaktion er salget af en affiliateydelse. Momsmæssigt skal hver transaktion behandles særskilt.
Trådstarter spørger til den første transaktion, så det er udelukkende den jeg forholder mig til. Der sælges en tekst - thats it! For kunden (den Thailandske virk) udgør den købte tekst ikke andet en “råvare”.
Skat har i JV (på basis af domspraksis) defineret en reklameydelse med følgende ord: “For at en ydelse kan anses for en reklameydelse, skal der være tale om spredning af et budskab, som skal informere om en vares eller ydelses eksistens og kvaliteter med henblik på at forøge salget.”
Kan salget af en tekst alene opfylde ovennævnte definition af en reklameydelse - jeg kan ikke se det, og slet ikke når man læser dommene i juridisk vejledning.
For mig at se, er der tale om et salg af en ydelse fra en dansk virksomhed til en afgiftspligtig person (defineret i ML §15) i Thailand, hvor leveringsstedet er hvor kunden har hjemsted. Faktura uden moms og der skal laves liste C indberetning.