Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma navn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er 

Jeg er igang med at forberede mig til at starte et firma (cvr og moms nr) 

Men har dertil et spørgsmål. 

Kan jeg kalde mit firma hvad jeg vil? 

Er det så under det navn mine produkter kommer ud eller kan jeg lave navnet om på mit produkt uden problemer? 

Med venlig hilsen 

Dres Sørensen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan i princippet kalde dit firma hvad du vil, du skal dog undersøge om der er nogen der bruger navnet allerede.

Det samme gælder for dine produkter, dem må du sådan set også kalde hvad du vil så længe navnet ikke allerede er i brug og iøvrigt overholder gældende lovgivning.

Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak, ved du hvor jeg kan finde navne andre har brugt 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan søge på Google, undersøge om domænet er ledigt og om der findes et varemærke :-)

https://www.dkpto.dk/soeg-i-patenter-og-varemaerker

Så bør du selvfølgelig også overveje at registrere dit eget varemærke, hvis altså dit navn er unikt nok.

Det er iøvrigt ikke nok at dit navn unikt, du skal også sikre dig at det ikke kan forveksles med konkurrenter. Eksempelvis kan du godt regne med at få problemer hvis du opretter en konkurrent til Skype og kalder den Scype :P

Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt! Tak det vil jeg få kigget på 💪

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre allerede har skrevet er der nogle begrænsninger med henblik på varemærker og registrerede (domæne)navne.

Jeg ved ikke om der er en juridisk regel for det, men jeg vil anbefale at du ikke kalder din virksomhed "Hitler" eller "Osama bin Laden", eller noget i den retning.

Jeg husker i øvrigt at der var en café i Tyskland der hed (eller måske stadigvæk hedder) Apfelkind. Det var imod Apples ønsker, og de sagsøgte caféen. Jeg ved ikke hvordan historien endte. Det er også mindre vigtigt. For uanset om dit valgte navn er i strid med andres rettigheder, så ønsker du ikke at bruge tid og penge på retssager. Så vælg dit navn med omhu.

Albert 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mekanisten:

Kan jeg kalde mit firma hvad jeg vil? 

Er det så under det navn mine produkter kommer ud eller kan jeg lave navnet om på mit produkt uden problemer?

Nej du kan ikke kalde det Irma som købmand eller Novo osv - Du kan kalde det dit navn, eller noget som andre ikke allerede kalder deres inden for samme branche. Det kan du undersøge div sted - bla. via links her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

Du kan kalde dine produktet det du vil - ofte hvis det er dine - vil de vel hedde firmanavn og så noget andet - Som Irma Kaffe osv - men du må kalde dit produkt hvad du vil, blot igen må det ikke være et navn på tilsvarende som allerede er taget i brug af andre

Overvel letlæst E-pub bog -Grundbog for Iværksættere - til små penge - den vil dække dig uanset du vil stifte personlig virksomhed eller selskab og sætte dig ind i skat, moms og alt muligt andet som er godt at vide som selvstændig https://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html 

gid vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)