Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdisætning ved salg af Bar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg overvejer at sælge min Bar!

jeg har haft åben i 3 måneder bygget alt op fra bunden. Baren ligger på et torv så er masser af plads til gæster ude. corona har ramt mig lidt men ikke meget ligger på stabil indkomst i forhold til udgifter.

men ved ikke hvordan jeg kan regne på hvad salgs prisen kan værre ? Jeg ligger tæt på de 400.000 på 3 måneder 

nogle der ved lidt om det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

lunalol3:
jeg har haft åben i 3 måneder bygget alt op fra bunden. Baren ligger på et torv så er masser af plads til gæster ude.

3 mdr er jo mildest talt meget kort tid at vurdere på - og lettes ikke af Corona lukninger mm. Masser af plads ude, har måske også været godt fra aug sept okt - men måske ikke så godt hvis man ser overlap periode okt, nov, dec hvor det er koldt og regner mere.

400.000 - er det overskud eller omsætning - og er overskud efter fuld løn ti ansatte OG dig selv vil være et spørgsmål

Er omsætningen steget eller faldet over perioden, selv om den er kort - vil være andet?

Hvor stor er byen og hvor centralt er torvet?

Hvor mange ansatte er der omregnet til fuldtid?

Er overskud før eller efter Coronastøtte evt?

Hvordan ser balancen ud - hvad er kort og langfristet gæld mod kort og langfristede tilgodehavender?

Hvorfor vil du sælge allerede efter 3 mdr?

Ikke at JEG kan svare efter de spørgsmål, men det vil være ting som enhver køber helt indledende vil kende til, inden nogen dykker dybere.

Jeg tror ikke du finder en regnemåde ud fra SÅ kort tid - men skal lede efter en der meget gerne vil drive bar på et torv - men måske skal du finde en virksomhedsmægler og først og fremmest se, om der er sociale medier hvor købere af bar/cafe/mad osv taler sammen - får det er nok ikke muligt her, at give en pris der vil virke for dig.

vent på andre i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor spiller det ind ? jeg spurgte efter hjælp og fik Meget bedre tilbud ind jeg havde fået 

Tilmeldt 28. Oct 20
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er næsten umuligt at sætte en pris, ud fra den data du kommer med.

Med kun 3 måneders salg, så ved du ikke hvad baren kan lave af omsætning på det år.

Og det må formodes, at der er svingninger i omsætning, alt efter årstid + corona sætter en række begrnsninger.

Uanset hvad, så er det ikke mere værd, end det, der er nogen der er villige til at betale.

Tag evt. en snak med en virksomhedsmægler, der måske har prøvet at sælge nogbet lignende.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)