Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt debitor til andet selskab

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gav engang et tilbud fra mit IVS selskab, på renovering af et bryggers og arbejdet blev udført.

Kunden kom med indsigelser og det blev til en ankenævnssag.

Jeg har i mellemtiden stiftet et ApS selskab, hvoraf jeg sendte sidste faktura til kunden, som hun ikke har betalt.

Jeg lukker mit IVS snart og ønsker at det tilgodehavende beløb jeg har hos kunden, forbliver i mit ApS selskab, trods tilbuddet som kunden har accepteret, er afgivet fra mit IVS

Hvordan gør jeg det?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke fakturere fra dit aps, hvis der er indgået en aftale mellem dit ivs og aps. Det er to forskellige juridiske enheder. 

Hvis du vil have kravet flyttet over i dit aps, så skulle du have faktureret kunden fra dit ivs. Bagefter skulle du have solgt fordringen fra dit ivs til dit aps og samtidig have fortalt kunden at fordringen er solgt til aps og at betaling kun derfor kan ske dertil.

Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar. Hvad kan jeg gøre nu?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

rykke for betaling og tage slagsmålet evt i retten mellem det IVS der har udført tingene iht tilbuddet - eller gi op og tabe kravet hvis du lukker dit IVS
du vil tabe en sag, vil jeg mene, hvis aftalen mellem dig og kunden ( og anken) er mellem dit IVS og kunden  - det kan du ikke bare ændre til dit ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan jeg i princippet ikke sende en kreditnota fra ApS selskabet og så sende en ny faktura fra IVS selskabet - hvorefter jeg meddeler kunden at fordringer er solgt til ApS selskabet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukasmortensen:
Kan jeg i princippet ikke sende en kreditnota fra ApS selskabet og så sende en ny faktura fra IVS selskabet - hvorefter jeg meddeler kunden at fordringer er solgt til ApS selskabet?

ikke lovligt nej - Kreditnota men kun bruges hvis man opgiver et krav - og det kan kunden jo klart også så hævde - så lovmæssigt nej (ud over hvis det havde været lovligt så skulle dit ApS jo betale dit IVS fakturaen som skulle indgå der- men nej  ikke som du har gjort det, selv om det var ligemeget)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke lavet en inkassosag mellem ApS som har sendt forfaldne faktura og kunden, kun en byggeriets ankenævnssag

Kan jeg så ikke lave en ny faktura fra IVS selskabet og sende den til kunden, hvorefter jeg skriver til kunden at fordringen nu er solgt til ApS selskabet?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Kreditnota men kun bruges hvis man opgiver et krav

Det er vel netop også dette der er tilfældet. APS har jo ikke noget krav hos kunden. Så kreditnota er begrundet her.

Så kreditnota fra aps og ny faktura fra ivs. Derefter salg over til aps må være vejen frem.

Tilmeldt 6. Nov 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar.

Hvordan laver jeg sådan et salg og hvad er reglerne?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lier:

Cookie - John Hannover:
Kreditnota men kun bruges hvis man opgiver et krav

Det er vel netop også dette der er tilfældet. APS har jo ikke noget krav hos kunden. Så kreditnota er begrundet her.

Så kreditnota fra aps og ny faktura fra ivs. Derefter salg over til aps må være vejen frem.

Jamen det vil trådstarter jo ikke - da han vil lukke IVS - Han kan sikkert sende kreditnota fra sit ApS med den begrundelse, at det var en fejl den blev sendt, den skulle have været fra hans IVS - og så sende fakturaen fra det IVS - men det vil jo nok ikke hjælpe på - at der åbenbart er en sag ved et byggeankenævn - i forhold til opgaven fra det IVS aftalen var med, og hvis den så ender i retten, ja så kan der jo være lange udsigter til, at trådstarter kan lukke det IVS som han vil

Jeg forstod det måske som, at han mente, at hans ApS havde udbedret og nu sendte faktura - i forhold til den klage der var over første opgaven, og hvis det var aftalt, så kunne den ikke nu rykkes tilbage i IVS - men JA - er det kun IVS der har aftalen og lavet arbejdet - så kan han da sige "sorry" og kreditere fra ApS og fakturere fra IVS - og så evt sælge kravet til hans ApS - men  det fordrer jo så, at IVS får betalt for fordringen fra ApS - og men nærtforbundne vel med 100%??

Jeg kan ikke tro skat ville godkende andet end betaling fra nærtstående ApS for overtagelse af kravet fra nærtstående - inden lukning af IVS - men kan jo tage fejl?

Så skal beløbet indgå i IVS regnskabet hvor udgifterne jo givet er taget, inden det kan lukkes som jeg ser det. Byggesagen er mod IVS - hvad sker så med den - Kan ApS overtage det ansvar når de har købt den fordring - som jo er bestridt=

Vil trådstarter gøre det - så kan det vel løses  -ApS betaler fuldt til IVS og må så se, om fordringen kommer ind - og byggenævn sagen, er vel stadigt mod IVS - og hvis det lukkes - hvad betyder det så for sagen. Jeg kan ikke overskue andet end, at det lyder som en lang gang - og beløbet skal være ret stort før arbejdet og mellem fakturering betaler sig.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)