Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har besluttet at min netbutik ikke skal dropshippe, og jeg vil bestille varer hjem på hjemmelager og selv stå for distribution.

Det vil blive bestilt fra Kina, og har derfor nogle spørgsmål til import.

Varerne har en værdi enkeltvis på under 80 kr-, så moms er ikke påkrævet. Men når jeg så bestiller hjem i større mængder, vil jeg regne med der kommer told på?

Hvordan foregår dette importmoms? Som jeg har forstået, skal jeg skrive CVR nr. på ordren.
Har nogle erfaringer med import fra Kina?
Hvad skal man være opmærksom på med dette?

Det er vigtigt for mig at gøre det korrekt, da jeg ikke vil komme ud for nogle dumme fejl som kommer til at koste.

Tak for din tid, må du have en vidunderlig aften!:)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Stort set alle dine spørgsmål er besvaret i tidligere indlæg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du er import og momsregistreret så betaler du ikke moms ved importen - alene evt told og gebyr - Du får et tal fra told som er importmomsen (25% af prisen) og du bruger så et regnskabsprogram hvor du bogfører på konto for import varer fra uden for EU som så lægger de 25% på som importmoms du indberetter under salgsmomsen - og samme beløb lægges til din købsmoms- hvorfor momsen ikke koster dig noget ved importen - generelt om import http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Oct 20
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når du bestiller varerne, så skal du som du selv nævner, have dit CVR nr. påskrævet.

På den måde, så bliver told påkrævet i forbindelse med din momsregigistrering.

Som John skriver, så håndterer du alt dette i dit regnskabsprogram.

Bemærk, hvis du ikke får påskrevet CVR nummer, så vil du modtage en direkte opkrævning fra PostNord, der både indeholder tolden + deres gebyr på 160 kr. for håndtering, hvilket er ret dumme penge.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

festligt:
hvis du ikke får påskrevet CVR nummer, så vil du modtage en direkte opkrævning fra PostNord, der både indeholder tolden + deres gebyr på 160 kr. for håndtering, hvilket er ret dumme penge.

Det er så ikke korrekt, såfremt firmaets navn fremgår af fakturaen.  Post DK påkræver indfortoldningsgebyr uanset om man har CVR nr. eller ej.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)