Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om konkurrence

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi overvejer at lave en præmiepulje, hvor vi trækker en ny vinder hver måned, som f.eks. ville få 1.000 kr. som kan bruges hos en dansk webshop, til f.eks. at købe hundefoder o.lign.

Inden vi går i gang, har vi nogle spørgsmål vedrørende præmieafgift m.m.

For at deltage, skal man blandt andet:

1. Skrive en kommentar, om hvilket hundefoder man kunne tænke sig hvis man vandt

2. Følge vores side

3. Synes godt om opslaget

Vinderen bliver fundet tilfældigt via kommentarfeltet. Vi har ikke tænkt os at udbetale præmien som et kontantbeløb, da præmieafgiften dermed er højere (17.5% over 200kr.) hvis jeg ikke tager fejl, sammenlignet med 17.5% over 750kr, hvis det er ikke-kontant præmie.

Vi forestiller os, at vinderen vælger en dansk webshop, fortæller os hvilke varer personen vil bestille (op til præmieværdien, og at vi så betaler for deres ordre) med deres valgte leveringsoplysninger. Så modtager vi også kviterringen, så vi kan skrive det på som en udgift.

Bemærk: Deltagelse er gratis, dog skal man have en invitation for at kunne deltage. Jeg går ud fra at en sådan konkurrence indgår under reglerne for gevinstafgift.

Er det i orden at gøre det på den her måde? Jeg går ud fra at præmien ikke betegnes som en "kontant præmie" da vinderen ikke får udbetalt præmien i kontanter, og da vi også ønsker at præmien skal være hunde-relateret.

Tak :)

Fortsat god dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke et fuldkomment svar; men jeg er ret sikker på at Facebook har lavet regler omkring det at SKULLE følge en side for at deltage. Det bliver mig bekendt noteret som spam og du kan få nedlagt din side.

Her er en god gennemgang af de nuværende regler. Pas på, for det kan koste dyrt:

knaptonwright.co.uk/facebook-competition-rules/

Tilmeldt 6. Dec 19
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Konkurrencen køres ikke på Facebook.

Sidst jeg tjekkede havde Facebook ikke noget at sige når det kom til lovgivningen, udover deres egne produkter. Det vi gerne vil vide, er mest omkring markedsføringsloven, konkurrenceregler m.m. inden vi kører konkurrencen.

Tak, jeg vil tage et kig på linket du sendte. (men ligner mest hvad man må, og ikke må via Facebooks egne regler, hvilket ikke er relevant)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

jojoe:

Tak for svar. Konkurrencen køres ikke på Facebook.

Sidst jeg tjekkede havde Facebook ikke noget at sige når det kom til lovgivningen, udover deres egne produkter. Det vi gerne vil vide, er mest omkring markedsføringsloven, konkurrenceregler m.m. inden vi kører konkurrencen.

Tak, jeg vil tage et kig på linket du sendte. (men ligner mest hvad man må, og ikke må via Facebooks egne regler, hvilket ikke er relevant)

Årh - min fejl :) du har helt ret. Det er ikke relevant overhovedet. Jeg læste det måske for hurtigt og troede, at det handlede om Facebook da du skrev "synes godt om vores side". Held og lykke med det. Jeg håber du får et fyldestgørende svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)