Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mindst muligt skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte et lille firma, hvor jeg tilbyder fitness coaching.

Det er i hvert fald til at starte med, blot et side projekt lidt for hyggens skyld. Så det vil ikke være noget jeg tager ret meget for. Jeg kommer ikke til at hæve nogen løn i firmaet, så alle indtægter vil jeg lade stå i firmaet. Min plan er, at hvis det skulle generere en smule overskud, vil jeg sætte pengene i aktier eller indeksfonde. 

Jeg går ikke ud fra at jeg skal betale normal skat, hvis jeg ikke bruger pengene. Men jeg kan læse mig frem til at der er noget selskabsskat på 22%.

Betyder det så at hvis jeg ikke tager løn ud, så skal jeg først betale 22% skat - og så igen personlig skat hvis jeg en dag trækker nogle penge ud? I så fald er det jo rimelig hård dobbelt beskatning. Det vil jeg jo gerne undgå. Tror bare ikke helt jeg forstår hvordan det her fungerer... 

Hvordan sætter jeg sådan noget op, så det koster mindst muligt i SKAT - i det mindste så jeg undgår at betale skat flere gange?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

sleeepy:
Jeg går ikke ud fra at jeg skal betale normal skat, hvis jeg ikke bruger pengene. Men jeg kan læse mig frem til at der er noget selskabsskat på 22%
i personlig virksomhed betaler du personlig skat uanset du bruger overskud eller ikke - til gengæld er pengene jo så dine og kan hæves til hver tid
I personlig virksomhed med VOS som vil kræve revisor for dig formentlig - betaler du 22% aconto af det du ikke hæver og personlig skat af det du hæver og du får de 22% retur når du senere år hæver det du lod stå -

I selskaber betaler du selskabsskat med 22% af alt overskud og personlig skat af alt du får som løn og de 22% modregnes ikke senere år.

Du bør nok køre dit i personlig virksomhed og bare betale skat løbende af overskuddet - alternativt i et ApS og så hæve overskud op til topskat hvert år

Glem den med at ville investere i aktier i selskabet eller virksomheden som udgangspunkt - gør det privat

Overvej at bruge lidt småpenge på en e-bog eller paperback  letlæst  om personlig virksomhed, stiftelse, hele driften, skat, regnskab, og meget mere https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Oct 17
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit fyldestgørende svar. Udfordringen er lidt at jeg allerede er på topskatten. Så alt jeg trækker ud vil jo beskattes hårdt så.

Du nævner "personlig virksomhed med VOS" - hvad betyder det? Og er der en tidsgrænse på at få de 22% tilbage, hvis nu man ikke bruger pengene de kommende år? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

VSO virksomhedsskatteordning og nej ikke som sådan tidsgrænse men det er klart at hvis ikke man svinger i indtægt, ja så bliver jo  bare mere og mere sparet op til topskat - læs om VSO her eller i bogen mere udfyldende (der er også kraftige begrænsninger op ret til investering i værdipapirer) Regn med at skulle bruge revisor http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html

Om du vil kan du jo nedbringe skat (fjerne topskat) via ratepension eller livrente indbetalinger)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)