Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode erfaringer med Gældsstyrelsen søges :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har desværre fået syltet mine indbetalinger til Skat de sidste par år og er derfor nu havnet i Gældsstyrelsens "klør". Helt lavpraktisk startede jeg virksomhed i 2016, men fik i 2017 lønmodtagerjob, som jeg har haft siden. Jeg har aldrig fået lukket ned for min virksomhed, da jeg hele tiden har tænkt, at jeg ville gå igang med det, hvis nu det der lønmodtagerjob ikke var noget. Her 4 år efter må jeg jo nok erkende, at jeg er ganske glad for mig job :) Jeg står imidlertid tilbage med et masse oprydning over mod Skat/Gældsstyrelsen, da jeg ikke har fået angivet moms og skat siden jeg startede lønmodtagerjobbet. Der er ingen tvivl om, at jeg skylder Skat en del penge, men spørgsmålet er, hvordan approachen mod Gældsstyrelsen skal være: Skal jeg lægge mig fladt ned og bede dem regne efter og/eller skal jeg have hjælp til at ryddet op i alt?

Gode erfaringer/anbefalinger modtages med glæde :)

Bh
Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg ville ofre en revisor til hjælp. En del af de penge du skylder er formentlig skats ansættelse af moms - en moms som du kunne være sluppet for ved at 0 indberette  og der kan også være tale om, at skat har sat en indtægt på dig i forskud fra virksomheden, når du intet indberetter, og det tal kunne så også være 0

Det err derfor vigtigt at være åben men også at finde ud hvad du rent faktisk SKULLE have betalt ud fra korrekte regnskaber og angivelser, og så se om gælden kan barberes ned til det - Holding skal være venlig - samarbejdsvillig til, at finde hvad du har fået lavet af fejl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for dine betragtninger - og du har jo helt ret ift de manglende 0-indberetninger.

Jeg agter bestemt også at gå ind i dialogen med åbenhed og venlighed. Spørgsmålet er, om jeg kan forvente det samme af Gældsstyrelsen. Faktum er, at jeg har betalt en lille million i skat som lønmodtager siden jeg stoppede med at være selvstændig - og jeg forventer at skylde Skat ~150.000 kr. Hvad tænker du hér? Ift revisorhjælp, er min problemstilling mon så kendt - og bør jeg gå efter en speciel revisor-type?

vh
Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal forvente at gældsstyrelsen er vanskelig da det var skat du skulle have forhandlet med rent praktisk, for at forklare du har haft 0 moms og indtægt men ikke indberettet 0 og så set om de ville nøjes med bod og ikke den skat/moms de jo fastsætter skønsmæssigt - hvis du har orden i papirerne - Så det er sikkert ikke let. Jeg ville tro det er skat du skal have fat i sideløbende i alle fald - 

De fleste revisorer bør klart kende til problematikken at nogen ikke indberetter moms eller resultat for flere år i sovende selskab, og får sådan et hak i tuden, så en aut/godkendt revisor bør være helt med og nok en fordel i kommunikationen når beløbet er så stort

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal forvente at gældsstyrelsen er vanskelig da det var skat du skulle have forhandlet med rent praktisk, for at forklare du har haft 0 moms og indtægt men ikke indberettet 0 og så set om de ville nøjes med bod og ikke den skat/moms de jo fastsætter skønsmæssigt - hvis du har orden i papirerne - Så det er sikkert ikke let. Jeg ville tro det er skat du skal have fat i sideløbende i alle fald - 

Enig med John. Løbet er kørt. Du skal forvente, at hvis du ikke kommer op i startblokken, så overgår sagen til Kammeradvokaten osv. osv.

Tilmeldt 30. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder noget dystert! Jeg havde måske (naivt) regnet med, at der ville være en eller anden form for rimelighedsbetragtning i, at jeg trods alt har betalt signifikant mere i personlig skat end mit udestående fra mit selvstændige virke, samt betalt rigtig mange gebyrer pga for sen indbetaling. Men som jeg hører jer, så er der på ingen måde nogen kære mor? Jeg beklager mig iøvrigt slet ikke over at skulle betale bod - det er jo mig der ikke har fået eksekveret. Men derfra til at Skat og/eller Gældsstyrelsen bliver tunge at danske med virker ganske enkelt urimeligt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

garfild78:
rimelighedsbetragtning i, at jeg trods alt har betalt signifikant mere i personlig skat end mit udestående fra mit selvstændige virke
det er ikke sådan at rige/store skattebetalere behandles venligere end fattige og små betaler

Du har jo også helt givet fået rykkere, måske i en firma eboks du ikke har checket, så du har haft masser af tid at reagere på. Der er ikke noget urimeligt i, at de som har firma men slet ikke indberetter moms og skatteresultat, bliver sat i skat - og det koster samfundet masser af penge at nu skulle opkræve og sende via gældsstyrelsen - penge som jo går fra børnepasning og lignende - så at DU må tage ansvar for at give pokker i en masse, er IKKE urimeligt.
At skat så ofte søger at være med på, at det kan være ren fejl og ikke und vilje og neutralisere opkrævninger, er en anden sag - men du har overset masser af advarsler og ikke holdt dig til reglerne, og nu er det mig der betaler dyrt for at du bliver opkrævet pengene

Du skal ikke nu føle dig skidt behandlet - det er ikke tiden til det. Du har skidt på alle regler i flere år, og må appellere til at skat stadigt, vil kigge på regnskaber
DU behandles efter reglerne og de er helt rimelige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at fortsætte hvor John slap så gælder der en 3 års frist for at ændre en forkert/manglende momsangivelse. Så lige nu er 2017 i spil.

Tilmeldt 30. Sep 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg er nysgerrig John: Hvad er det der får dig til at anvende så hård retorik, når nu jeg har været helt eksplicit omkring at jeg på ingen måde anfægter, at jeg selvfølgelig skal betale gebyr og bod? Det er vel netop dét som finansierer, at der nu er en skattemedarbejder, som skal inddrive pengene. Venter spændt på dit måske pæne svar, som er i øjenhøjde. Se det vil være god stil ;-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

garfild78:
Jeg er nysgerrig John: Hvad er det der får dig til at anvende så hård retorik, når nu jeg har været helt eksplicit omkring at jeg på ingen måde anfægter, at jeg selvfølgelig skal betale gebyr og bod? Det er vel netop dét som finansierer, at der nu er en skattemedarbejder, som skal inddrive pengene. Venter spændt på dit måske pæne svar, som er i øjenhøjde. Se det vil være god stil ;-)

tror ikke vi kommer længere  du har fået de råd jeg kan give til at reparere på dine fejl, og hvorfor du mener du skal have mere -fatter jeg ikke helt ærligt
God vind med det blot

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)