Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved udlejning af depotrum

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 20
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kone og jeg har kig på en landejendom, hvor to af længerne udlejes som depot rum (ialt 36) depotrum med en samlet årlig lejeindtægt på 90.000 kr.

Jeg har læst mig frem til at ved udlejning af depotrum er man momsfritaget, da det sidestilles med udlejning af fast ejendom. Er dette korrekt forstået? 

Nu er mit spørgsmål så hvordan vi bliver beskattet af lejeindtægten? Kan vi benytte os af bundfradragsmetoden og udleje det privat? Eller vil vi være tvunget til at gøre det som erhvervsmæssig udlejning og blive beskattet på denne måde?

Som jeg har regnet mig frem til vil der nemlig være en betydelig skattemæssig fordel, såfremt bundfradragsmetoden benyttes. I 2020 vil de første 29.300 kr. Jo være skattefrie og de resterende 60.700 vil vi jo kunne lave 40% reduktion således at det realle beløb vi dermed vil blive beskattet af være på 36.420. Min beregning er lavet udfra skats eget eksempel baseret på værelsesudlejning i egen bolig. 

Vil ovenstående model kunne lade sig gøre at benytte når vi selv bor på ejendommen? Eller vil det ikke være tilladt når der er tale om udlejning af depotrum og ikke værelser? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tembo:
Vil ovenstående model kunne lade sig gøre at benytte når vi selv bor på ejendommen? Eller vil det ikke være tilladt når der er tale om udlejning af depotrum og ikke værelser? 

Muligheden for at bruge bundfradragsmetoden gælder kun ved udleje af værelser til beboelse. Så nej kan ikke bruges ved udlejning af depotrum.

Mulighederne for fradrag ved udleje til beboelse var oprindeligt for at få flere til at leje ud og dermed hjælpe på boligmanglen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)