Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte enkeltmandsvirksomhed med gæld til SKAT?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har søgt svar på dette rundt om på nettet - uden held, derfor spørger jeg her og håber i kan være behjælpelige.

Min kammerat har startet en enkeltmandsvirksomhed op og har modtaget CVR nr og alt burde være klar til opstart. Han har bare en massiv personlig skattegæld og det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet.

Kan han få fradag for købsmoms når han indberetter momsregnskabet? Og hvad med fradrag for udgifter i virksomheden? Materialer, småanskaffelser osv?

Hvis det er relevant har han aldrig før haft virksomhed og firmaet, der er startet nu er inden for håndværkerfaget.

På forhånd tak :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han har negativ moms (skal have penge tilbage fra SKAT) kan han forvente at SKAT modregner i hans restance.

Han har naturligvis fradrag som alle andre men ender han med at skulle have SKAT tilbage vil der også ske modregning.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SKAT har ikke styr på en s..d

Jeg har en i mit netværk, hvor der er et personligt udestående på kr. 35.000,00, det står ikke på skattekontoen eller andre steder. Til gengæld er det anført at der er et tilgodehavende på over en halv million.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)