Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meninger om Trustpilot

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Derude. Høflig forespørgsel om Trustpilots metoder omkring anmeldelser

Dirimi Polering slås for tiden en del med Trustpilot omkring 3 opslag, der bare uden videre er publiceret på deres portal.
i 2 tilfælde er mit firma ikke dømt for noget. Det er bekræftet ved domstol og advokat
I det 3 tilfælde kender vi ikke kunden

Alle 3 opslag er negative med et formal at lave skade på omdømme. Trustpilot vil ikke fjerne disse opslag, da vilkår for brug af Testpilot tillader at brugeren frit kan skrive hvad det passer dem, og Trustpilot ikke vil gøre noget for at undersøge om opslag er reelle og saglige og kan bevises.
Trustpilot kan heller ikke bevise en frivillig aftale omkring samarbejde mellem Dirimi Polering og Trustpilot

Hvad er Jeres holdninger til dette. Giv gerne en melding

Takker

Claus
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg læser at dine kunder føler sig dårlig behandlet og har fået en dårlig service.

Du snakker om domstole og pis og papir, men fanger ikke helt konceptet omkring trustpilot.

Om jeg så sælger verdens bedste kaffe og servere den i verdens bedste lokaler, men nægter at sige undskyld til min kunder, hvis jeg, ved uheld, træder dem på fødderne. 

Ja så er trustpilot netop det rette sted for disse sure kunder, og det fylder helt sikkert mere at jeg ikke ville undskylde, end at kaffen var skide god.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se at der er noget problem med at dine kunder brokker sig på Trustpilot.

Der hvor jeg synes at Trustpilot er komplet uanstændig er når de lader sig bruge til politisk pression af folk der ikke er kunder. Sager som Comwell hvor hundredevis af venstrefløjsaktivister skriver ind og giver en stjerne fordi nogle politiske modstandere havde lejet konferencelokaler, er totalt utilstedeligt og det er mildt sagt amatøragtigt at det ikke bliver slettet med det samme. 

Det er utilstedeligt at Trustpilot ikke beskæftigere sig med reelle anmeldelser. 

Jeg mener også værdien er lav i og med at høje score kun findes for dem der betaler Trustpilot for aktivt at kommentere.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du har nogle grimme på Trustpilot.

Og hvad værre, du har ingen gode.

Den ene af anmeldelelserne er også verificeret (altså dokumentet overfor Trustpilot). Der har så været tale at et kundeforhold imellem dig og anmelder. Vi ved så ikke, hvad dokumentationen består i. Men har din kunde send en faktura fra dig ind til Trustpilot, som dokumentation. Kan du så brokke dig over at dette er fortroligt m.m.

Du skal også være klar over, at hvis du vil forfølge i relation til injurier m.m. skal du være hurtigt ???

Skal du først gøre det overfor kunden. Her skal du være opmærksom på, at der indtræder forældelelse efter ½ år.

Herefter er det Trustpilot der bærer ansvaret, og kan forfølges som bærer af platformen.

Og i den forbindelse kan der være tale om injurier, og i grovere tilfælde også bagvaskelse. Og en kombination af begge.

Hvad betyder det for din forretning ??? Ja det er der mange bud på. Ligefra ligegyldig til stor skade.

Du kan måske her få et fingerpeg, hvis du går ind i din Google Analytic, og under anskaffelser ser hvor mange af dine besøgende der kommer fra Trustpilot.

Jeg vil tror du kan have 1-3 besøgende månedligt på din hjemmeside fra Trustpilot

Men ellers ligger der masser af stof omkring rundt på nettet. Og diverse grupper på Facebook omkring Trustpilot.

Som forøvrigt lige har udmeldt, at de vil selv i nærmeste fremtid være den mest troværdige platform i verden Wink

Jeg/vi har også haft vores kampe med Trustpilot, herunder haft advokat på dem Wink

   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er slet ikke sikkert at der kun er negative anmeldelser på jeres profil. Der er flere der melder om at trustpilot kører en strategi med at vride armen rundt på små erhvervsdrivende, som ikke har en betalt plan, ved at slette gode kommentarer og beholde dårlige, for at få firmaerne til at købe en business plan. Derefter hjælper trustpilots ivrige support med at fjerne dårlige kommentarer og få masser af gode kommentarer. Bla. ved hjælp af de værktøjer som man får i business-planen.
Det er ikke noget jeg har fundet på det står flere steder på nettet:

https://www.businessdanmark.dk/karrierecenter/nyhederartikler/inbusiness-artikelarkiv/tilliden-til-trustpilot-knakker/

https://www.computerworld.dk/art/227951/anklage-trustpilot-lader-betalende-kunder-skjule-daarlige-anmeldelser

Citat:
- Mit indtryk er ikke, at Trustpilot er interesseret i at skabe en valid guide eller et retvisende billede af butikkerne. Man er udelukkende interesseret i, at de små virksomheder skal have så dårlig rating som muligt, så det kan betale sig at købe et "venskab" med Trustpilot. De serviceprodukter, som Trustpilot udbyder, er ganske enkelt værdiløse. Det eneste værdifulde er at kunne få slettet dårlige anmeldelser, slutter Morten Zachariasen.
Citat slut.

Der er flere som gratis får kunder til at lave gode anmeldelser og så ryger de dårlige ned i bunken. Men spørgsmålet er at I i virkelighed bør tage en snak med trustpilot om de muligheder der er ved en businessplan, hvis I vil.

Tilmeldt 26. Jul 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:32 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
hej og tak for indspark

Jeg har modtaget dette i en mail fra Trustpilot

Trustpilot er en åben platform og alle anmeldelser bliver offentliggjort med det samme - uden overvågning eller moderering. Det kræver ikke forudgående dokumentation at skrive en anmeldelse på Trustpilot. Enhver forbruger kan frit gå ind og skrive en anmeldelse af en virksomhed, som de har haft en købs- eller serviceoplevelse med indenfor det sidste år.


Min "harme" er IKKE rettet mod kunder der skriver noget. Jeg er af den klare opfattelse, at Trustpilot er medvirkende at publicere indhold på platformen, uden at sikre sig, at disse er reelle og juridisk holdbare. Trustpilot må påtage sig et ansvar, ligeledes som os andre. Det er efter min opfattelse, at Trustpilot bare uden videre tillader sig at bruge firmanavn og mit private navn i forretnings model, UDEN at sikre sig, at det er afstemt først.

God vind derude
Tilmeldt 21. Jun 20
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Trustpilot er nogle svin. Hvis jeg på noget som helst tidspunkt får de problemer med dem, som flere af mine bekendte har haft, så kan jeg med 100% garanti love dig, at jeg trækker den så langt i retten som jeg kan og jeg vil dokumentere ALT via mine i alt 450.000 danske Facebook følgere fordelt på 6 sider og mine hjemmesider med i alt 12 millioner månedlige sidevisninger (200k unikke).

Med det sagt. Hvad gør du så med dine Google anmeldelser som også har 3 anmeldelser der giver 1 stjerne? Jeg læser altid Google anmeldelser - og det tror jeg, at der er rigtig mange der gør!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)