Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms eller ikke moms på

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er startet som privat rengøringsmand/gulvvasker/vinduespudser.

Jeg skyndte mig at momsregistrere mig da jeg tænkte at det er det man gør som nystartet med en tro på succes.

Jeg har sagt ja til at rengøre nogle lokaler i en fodboldklub. Kontrakten er underskrevet og i aftalen står at der fra kommunens budget er afsat 24.000 kr årligt til opgaven og at jeg kan sende fodboldklubbens kasserer en regning hver måned på 2.000 kr.

Nu hvor jeg skal sende regningen bliver jeg så i tvivl om hvorvidt det betyder at jeg skal udfærdige min faktura med de 2.000 kr uden moms eller lægge 25 procent oveni de 2.000 kr. Det er sikkert et herre dumt spørgsmål, men jeg ligger mig fladt ned her og beder jer om hjælp - jeg lover til gengæld at læse alt hvad der er på markedet af selvhjælp/opstartshjælp, så jeg ikke punker jer for dummehjælp. Jeg har bestilt 3 bøger fra John Hannover og har reserveret flere bøger fra biblioteket om opstart/bogføring m.m.
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er momsregistreret, skal der moms på.

Klubben får jo momsen tilbage, så skulle det være lige meget.

Man summen, du kræver, afhænger af din aftale med kunden.

Normal laver man aftaler ex moms, men momsen kommer selvfølgelig på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Som momsregistreret skal du lægge moms på dine regninger - OM det budget på 24.000 eller 2000 per måned er med eller uden moms - er ikke lige til at vie, men du skal lægge 25% moms på og fakturere 2500 kr. HVIS kommunen eller klubben, som sikkert ikke er momsregistreret og derfor se alle 2.500 kr som udgift, vender tilbage, så må du jo tage den derfor og evt skulle sende kreditnota og ny faktura på 1.400 kr + moms = 2.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
faktura på 1.400 kr + moms = 2.000 kr

Som så må være 1600 kr plus moms for at ramme de 2000 kr.

Udgangspunktet må være at tage en snak med kasseren. Mit umiddelbare gæt er at der er tale om et tilskud fra kommunen til rengøring og beløbet sportsklubben derfor modtager er uden moms.

Spørgsmålet er så om sportsklubben er momsregistreret eller ej. Hvis ja så 2000 kr +moms eller hvis nej 1600 plus moms. 

Tilmeldt 10. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tusind tak for jeres svar. Jeg har kontaktet kasseren og klubben er ikke momsregistreret men de siger at jeg bare skal skrive moms på og så finder de pengene et sted.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)