Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af kompensation for Covid-19

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere læst, at kompensation kan udbetales på flere måder?

Jeg har konto hvor der er anført "Nemkonto", man da de er startet for sig selv, så har de nogle udfordringer. Udbetaling kommer retur. Det er 3. gang nu. Jeg har sendt kopi af kontonummer, hvor der er anført at det er Nemkonto. Det afviser ERST.dk. Der udbetales kun til Nemkonto.

Jeg har modtaget en email fra banken, hvor det fremgår at flere andre kunder har opgivet kontonummer og så er det gået glat. Banken er pr. 1. juni gået for sig selv.

Jeg har sendt en kopi af en email fra banken til ERST.DK. Der kommer svar tilbage, at det kan ikke godkendes!

Hvad hulen gør jeg?

Denne sag er mig selv, John Hannover :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

altså banken siger at det er CVR nemKonto - så vil det jo fremgå i nemKonto systemet og ses af ERST - Det skal være en bank med en licens der kan godkendes som dansk NemKonto - og det må banken vil kunne fremvise 

Du kan også bare selv logge på for det CVR her https://www.nemkonto.dk/da/Virksomhed  i højre side - så ser det hvilken konto der er nemKonto for det CVR på samme måde som ERST gør

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
altså banken siger at det er CVR nemKonto - så vil det jo fremgå i nemKonto systemet og ses af ERST

Det fremgår af Nemkonto. Men ERST kan ikke overføre, da "den ikke eksisterer".

Da det er umuligt at få en bankkonto i Danmark, med mindre der fremlægges en pose varm luft, så har jeg fået konto i Tyskland. Men det kan jo ikke blive en Nemkonto, da den er udenlandsk.

Så det lader til, at det beløb jeg er godkendt til, må jeg vinke farvel til. Det til trods for, at flere af mine kunder har modtaget som almindelig overførsel. De har nemlig heller ikke Nemkonto. Det er jo forvridende ad h. til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kravet er at ens CVR har nemKonto - og hvis det fremgår af nemKonto og banken har licens til at fungere som nemKonto i DK så kan ERST betale (ex N26 har for private men kan ikke tage selskaber da de ikke kan tilknytte andet end personnavn og sådan kan det være forskelligt for e.bankerne der ikke nødvendigvis har en licens der dækker i DK)

Hvis ERST ikke kan betale, så er det fordi det ikke er Nemkonto for ens CVR one way or the other. Kontoen kan givet fungere til overførsler - helt som enhver privat konto ville kunne, men hvis ikke den kan bekræftes som tilhørende det CVR der skal have udbetaling, i nemKonto systemet, så kan der ikke udbetales.

Det er vel ikke helt korrekt, at det er umuligt at få konto i DK, faktisk har vel mindst 99,5% af alle selskaber det - Siden 1/5 2020 er der oprettet lidt over 6.600 A/S og ApS på mindre end 2 mdr - og mit bud er, at de som udgangspunkt "alle" har fået en bankkonto trods alt.

Du kan jo evt vente på at Lunar bliver klar igen - de sagde selv senest 1/8 men det tror jeg ikke på de når, og så se om deres betingelser fremover bliver sådan at du kan får kontoen derw

ALternativet er at gå til din personlige bank,

1 bede den om erhvervskonto,

2 få evt nej -

3 skrive til den klageansvarlige eller ledelsen i filialen, at du skal bruge skriftligt begrundet afslag, og

3 så sender du ERST det skriftlige begrundede afslag, hvorefter de er forpligtede til at finde anden måde at udbetale på, hvis ikke DE kan få banken til at skifte mening. 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Cookie - John Hannover:
altså banken siger at det er CVR nemKonto - så vil det jo fremgå i nemKonto systemet og ses af ERST

Det fremgår af Nemkonto. Men ERST kan ikke overføre, da "den ikke eksisterer".

Da det er umuligt at få en bankkonto i Danmark, med mindre der fremlægges en pose varm luft, så har jeg fået konto i Tyskland. Men det kan jo ikke blive en Nemkonto, da den er udenlandsk.

Så det lader til, at det beløb jeg er godkendt til, må jeg vinke farvel til. Det til trods for, at flere af mine kunder har modtaget som almindelig overførsel. De har nemlig heller ikke Nemkonto. Det er jo forvridende ad h. til.

https://www.nemkonto.dk/da/Servicemenu/Engelsk/NemKonto-Easy-Account-for-companies

Når det er en udenlandsk bankkonto, skal du selv registrere den i NemKonto systemet, ved at anvende ovenstående formular.  Er du sikker på at det er gjort korrekt?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar, John, altid fint dybdegående.

Da jeg søgte efter bank i Danmark, skulle der i flere tilfælde betales kr. 10.000,00 (og så ville de se om de er interesseret) altså måske kr. 10.000,00 ud i skraldespanden og få ingenting. De taler om etik osv. Jeg finder ikke meget etik i, at kræve et sådant beløb "for at se på det"?

Min egen bank har jeg udfyldt hvidvask dokumenter osv. for 5 måneder siden. Der er ikke sket mere. Så der ligger mange fakturaer, der ikke kan sendes før der er en bankkonto.

Jeg har ikke prøvet N26, men UnionBank. Sidstnævnte er heller ikke interesseret. Grunden bad jeg om, men "det har vi ikke pligt til at udtale os om", lød svaret. Der er ikke tale om lån eller kredit. Konto ind ud.

Cookie - John Hannover:
så sender du ERST det skriftlige begrundede afslag, hvorefter de er forpligtede til at finde anden måde at udbetale på, hvis ikke DE kan få banken til at skifte mening. 
Dette har du skrevet i et andet indlæg og det har jeg klippet og sendt med til ERST, da jeg ikke kan få et skriftligt begrundet afslag.

Og hvem skal få banken til at skifte mening, når disse ikke er interesseret? Hvis en kunde møder op med en pose varm luft og skal have hævet sin kredit fra 100 mio. med 3 mia, så kommer der gang i de lyseblå skjorter. "Yes, den tager vi, de er på kontoen om få dage".

Der er dog kommet en anden tysk bank ind, som er i gang med at oprette konto. Men det bliver heller ikke med Nemkonto.
Denne bank har fået en meget stor tilgang af danske kunder. Det kan jeg godt forstå.

Jeg har naturligvis også meddelt, de kontakter jeg har på Christiansborg, hvordan danske selvstændige er stillet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:
Da jeg søgte efter bank i Danmark, skulle der i flere tilfælde betales kr. 10.000,00 (og så ville de se om de er interesseret) altså måske kr. 10.000,00 ud i skraldespanden og få ingenting. De taler om etik osv. Jeg finder ikke meget etik i, at kræve et sådant beløb "for at se på det"
det har jeg heller aldrig hørt om - ikke om for at "se på det" og heller ikke for en konto selv i de dyreste banker - det må være en branche de anser for meget vanskelig at køre hvidvask kontrol i, og for mig lyder det som en dum måde at sige NEJ TAK til dig.

Pythonrap:
Dette har du skrevet i et andet indlæg og det har jeg klippet og sendt med til ERST, da jeg ikke kan få et skriftligt begrundet afslag.
så må du jo høre ERST om et svar - helt som skat har de pligt til at finde en løsning for at kunne udbetale pakker og moms - men ikke at kunne få et skriftligt svar afslag til brug for det - lyder som om du er kommet helt skævt ind på den bank faktisk

Christiansborg ved alt om at det ikke er let, og er selv skyld i en væsentlig del, med deres voldsomme krav til kontrol inden opstart - hvor ex DDB har ansat ca 2000 personer ALENE til det - og nu kæmper med at IT automatisere så meget som muligt - og skære ned, og hvor også Lunar givet venter spændt på første kontrol fra finanstilsynet -. måske inden de igen tør åbne for erhverv i eget regi  for at være sikker op ikke at løbe ind i ballade - 

Det må dog fastholdes, at de over 6.600 nye selskaber siden bare 1/5 vel som udgangspunkt alle er lykkedes med bank - med undtagelse af nogle af de som er sværest hvidvaskmæssigt, hvor det ofte i alle fald er meget dyrt.  Jeg har jo kontakt til mange nye i bank spørgsmål, og de lykkes vel næsten alle fint med det, når de får aflevereret de nødvendige oplysninger. De er dog ofte utilfredse med prisen, som kan være 5000 kr - men sådan er det bare idag - med negativ rente og kun gebyrer at tjene på for bankerne med de store kontrolkrav på toppen 

Det er ikke for at drille, når mere end 60 danske pengeinstitutter ret samlet kræver penge for det - VAR der penge i de nye iværksættere, så ville jo GIVET et eller to af dem kaste sig på markedet og suge ALLE nye op og grine af resten - sådan virker markedsøkonomi jo trods alt, med så mange deltagere - og den del mangler mange iværksættere nok at forstå - så de tror det er manglende etik eller drilleri og andet - Det er ikke muligt med så mange pengeinstitutter, at ikke nogle få af dem stjal hele markedet, hvis der var gode penge i det.

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
det må være en branche de anser for meget vanskelig at køre hvidvask kontrol i

Det er handel B2B og betalinger af leverandører og indbetalinger fra kunder. Thats it.

Jeg har derfor kontaktet en tysk bank og det er ikke Union Bank eller N26.

Det var meget let at få konto der. Ikke alt muligt: "stå på et ben og sig kykkeliky og løft samtidig det ben du står på".

Cookie - John Hannover:
men ikke at kunne få et skriftligt svar afslag til brug for det - lyder som om du er kommet helt skævt ind på den bank faktisk

Det er sådan, der bliver sagt i telefonen, når jeg har ringet til samtlige banker i DK. Jeg har bedt om en skriftlig begrundelse, via email, men svaret er: "Det er vi ikke forpligtet til at svare på!"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo for alle normale banker i Tyskland fuldt muligt at få tinytttet dansk nemkonto erhverv - man kan selv gøre det via nemkonto- Hvad der er galt i dit fald siden EOS svarer de ikke kan udbetalte til den, kan næppe jeg elleer andre ane - Der kan måske være sammenhæng mellem hvor let - og så At den ikke kan modtage penge fra EOS

Der er vel ikke andet for end så at informere EOS om at u har den tyske konto og du ikke kan få penge ud til den og at din danske bank (din personlige9 hr svaret nej til erhverevskonto men også nægtet at give dig skriftlig svar (efter du naturligvis har henvendt dig til den klageanvarige i banken som kender konsekvens hvis kunden får ret , og meddelt denne, at banken nægter at give skriftligt nej til erhverskonto du skal bruge til EOS - og bedt om skrifligt svar fra den klageansalige i din private bank (eller hvis du har en dansk erhvervsbank til andre firmaer) Nægter den klageansvarlige at svare skriftlig, vil banken stå til meget klare problemer og du kan indbringe den for 200 i pengeinstututankenævnet https://finansdanmark.dk/gode-raad/saadan-klager-du-over-din-bank/
Min formodning er, at den klageansvarlige giver dig et skriftligt svar

alternativet at ikke modtage en bevilget kompensation lyder ikke attraktivt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt lige et skriftligt svar fra een af bankerne.

En af dem, der sagde nej og blev konfronteret skriftligt:

"tak for din mail.

Der findes ingen krav om nærmere forklaring på, at vi ikke vil oprette et konto til din virksomhed.

Vi beder derfor om at respektere dette."
 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)